تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 آبان 1390
پیوند سلول های بنیادی به سالمندان مبتلا به سرطان خون مفید است

  پیوند سلول های بنیادی به سالمندان مبتلا به سرطان خون مفید است

بر اساس یک مطالعه جدید ، سن به تنهایی نباید عاملی برای تصمیم گیری در باره پیوند سلول های بنیادی به  بیماران مبتلا به سرطان خون باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay News:برای این بررسی ، محققان نتایج بلند مدت 372 بیمار مبتلا به سرطان خون که عبارت است از لوسمی، لنفوم و میلوم، ( میانگین سنی  60 تا 75 سال) و دریافت کننده یک "مینی پیوند" را که شکل ساده ترو ظریفتری از پیوند آلوژنیک سلول های بنیادی است و درمرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson  در سیاتل انجام شده بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
میزان بقای کلی و بقای بدون پیشرفت بیماری در میان بیماران طی پنج سال به ترتیب 35 درصد و32  درصد بود. مقایسه میزان بقا دربیماران با سه گروه سنی 60  تا 64 ، 65 تا 69 و 70 تا 75  نشان می دهد که سن نقش محدودی در موفقیت این مینی پیوند بازی می کند.
دکترMohamed Sorror معاون بخش تحقیقات بالینی مرکز Hutchinson خاطرنشان کرد: با وجودی که میزان بقای یک سوم ممکن است پایین به نظر برسد ، اما اگر این بیماران پیوند را دریافت نمی کردند ظرف چند ماه مرده بودند.
محققان همچنین دریافتند که تهاجمی بودن بالای سرطان و داشتن تعداد زیادی ازمشکلات پزشکی غیر مرتبط با سرطان (بیماری های همراه) دو عامل اصلی بودند که میزان بقا را بدون در نظر گرفتن سن تحت تاثیر قرار دادند.
به عنوان مثال با توجه به گزارشی که در مجله Journal of the American Medical Association  به چاپ رسیده است ، بقای پنج ساله برای بیماران مبتلا به سرطان کم تهاجم با بیماری های همراه کمتر،  69 درصد بود که در مقایسه با 23 درصد در بیماران مبتلا به سرطان تهاجمی تر با تعداد بیشتری بیماری های همراه بود.
به طور کلی پیوند سلول های بنیادی متعارف در بیماران مبتلا به سرطان خون در سنین بالاتر از 60 سال به علت دوز بالای اشعه و شیمی درمانی قوی برای آماده سازی بیمار برای پیوند انجام نمی شودولی مینی پیوند به سلول های ایمنی فرد دهنده برای کشتن سلول های سرطانی متکی است و پرتودرمانی و شیمی درمانی با دوز پایین برای مهار سیستم ایمنی بدن به جای از بین بردن آن استفاده می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: