تاریخ انتشار: یکشنبه 27 مهر 1393
نانو دارو برای خشکی چشم، کمک رسانی با مشکلات کمتر

  نانو دارو برای خشکی چشم، کمک رسانی با مشکلات کمتر

محققین براین باورند که در آینده ای نه چندان دور، افرادی که از خشکی چشم رنج می برند دیگر نیاز به چندین مرتبه استفاده از قطره های چشمی در روز ندارند. آن ها قطره چشمی را ساخته اند که از داروی که با نانوذرات مخلوط است استفاده می کند و استفاده از آن یک بار در هفته کافی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، بیش از 6درصد مردم آمریکا از خشکی چشم رنج می برند که نتیجه عدم تعادل بین تولید اشک و زه کشی اشکی است. این عارضه بیشتر در بین افراد بالای 50 سال شایع است و می تواند در نهایت منجر به آسیب چشمی شود. داروهای در این زمینه موجود هست که کارای لازم را دارند اما باید روزانه سه بار از آن ها استفاده کرد تا قابلیت خود را در رفع موقت این عارضه حفظ کنند. اما در مطالعه جدید محققین دانشگاه واترلو راه حلی را ارائه داده اند. این راه حل شامل نانوذرات محتوی دارو است که به سطح چشم می چسبد و در نتیجه مدت زمانی که دارو عوارض ناشی از خشکی چشم را التیام می بخشد طولانی تر می کند.

در این مطالعه آن ها توضیح داده اند که چگونه موش هایی با خشکی چشم را با نانوذره های محتوی داروی سیکلوسپورینA(CycA) تیمار کرده اند. آن ها دریافته اند که این امر موجب حفظ آزادسازی دارو با همان دوز بالینی به مدت پنج روز خواهد شد. آن ها سپس تست های دیگری را نیز انجام دادند و تنها یک دوز هفتگی از این نانوذارت محتوی دارو به موش ها دادند. نتایج نشان داد که علایم التهاب از بین رفته است و سطح چشم این مدل های جانوری به طور کامل ریکاوری شده است. استفاده از این دوز دارویی در مورد خرگوش نیز هیچ گونه تحریک فیزیکی یا التهابی را نشان نداد. این نانوذران که هزار بار از قطر موی انسان کوچک تر هستند به سطح کره چشم می چسبند و تنها 5درصد از داروی مورد نیاز به صورت معمول را استفاده می کنند. در نهایت بدن این داروها را به صورت کاملا بی ضرر جذب می کند. اما چالش موجود در این مطالعه یافتن راهی برای چسبیدن این نانوذرات به سطح چشم بود که به این منظور محققین سطح نانوذرات را با فنیل بورونیک اسید تیمار کردند و ایجاد نانوذراتی کردند که از خود سازماندهی بلوک های کوپلیمر پلی ال لاکتیدید و دکستران بوجود آمد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه