تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1393
استفاده از یک تست ژنتیکی برای تصمیم گیری سریع برای درمان سرطان های خونی

  استفاده از یک تست ژنتیکی برای تصمیم گیری سریع برای درمان سرطان های خونی

برای بیمارانی که از انواع تهاجمی لوکمیا و انواع سرطان خون رنج می برند، شناسایی سریع بیماری و شروع درمان می تواند همه نتایج حاصله را در جهتی مثبت تحت الشعاع قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در یک پیشرفت بزرگ برای درمان بیماران سرطانی، محققین در مرکز سرطان زنان Brigham از یک تست ژنتیکی با تکنولوژی بالا به نام Rapid Heme Panel استفاده کرده اند که ظرف مدت تنها چند روز مقادیر زیادی از اطلاعات کاملا ضروری را برای کمک به درمان این بیماری ها ارائه می دهد.

این تست ژنتیکی DNA مشتق از نمونه خون یا مغز استخوان را با استفاده از توالی یابی نسل جدید اسکن می کند. این تست به دنبال تغیراتی می گردد که در 95 درصد ژن های مربوط به لوکمیا و سایر اختلالات خونی اتفاق می افتند و می تواند جهش های کلیدی را تشخیص دهد که به شناسایی این بیماری ها و طراحی داروهای ویژه به منظور درمان کمک می کند. DNAی سرطانی محتوی ترکیب منحصربفردی از جهش ها است که منجر به رشد سرطان می شوند و در برخی موارد موجب اسیب پذیری این بیماری به داروهایی می شوند که این جهش ها را هدف قرار می دهند. این بهترین نرم افزار پزشکی شخصی در مورد سرطان خون است. این محققین می گویند که دیگر نیازی به گرفتن شش لوله خون و فرستادن به آزمایشگاه های مختلف و منتظر ماندن به مدت دو هفته نیست، تست Rapid Heme Panel تنها از یک لوله خون استفاده می کند و ظرف مدت پنج روز کاری شما می توانید اطلاعات کاملی از وضعیت بیماری داشته باشید. از دیگر مزایای این تست این است که به تشخیص سریع این بیماری توسط متخصصین کمک می کند زیرا در این زمان تنها یک پیوند مغز استخوان یا سلول های بنیادی می تواند گزینه بسیار مناسب درمانی  برای بیمار باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه