تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1391
تاثیر شیمی درمانی دربیماران مبتلا به سرطان ریه و سرطان غدد درون ریزعصبی

  تاثیر شیمی درمانی دربیماران مبتلا به سرطان ریه و سرطان غدد درون ریزعصبی

تحقیقات ارائه شده در انجمن بین المللی مطالعه سرطان ریه (IASLC) مجله Thoracic Oncology ، نشان می دهد که بیماران با تومورغدد درون ریزعصبی سلول بزرگ و یا سرطان ریه سلول کوچک ، که با شیمی درمانی پیش از عمل تحت درمان بودند بقاء بهتری را نسبت به بیمارانی تنها تحت درمان عمل جراحی قرار گرفتند، نشان دادند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ سرطان ریه سلول کوچک (SCLC) سالانه حدود 15 درصد از سرطان های ریه را شامل می شود. از این تعداد، حدود 30 درصد از بیماران مبتلا به بیماری محدود SCLC هستند. در حالی که سرطان غدد درون ریزعصبی سلول بزرگ (LCNEC) از زیرگروه سرطان های سلول بزرگ بوده و دارای ویژگی هایی مشابه به SCLC می باشد. عمل جراحی در این گروه از بیماران بسیار نادر است و محققان می خواستند بدانند که آیا شیمی درمانی پیش ازعمل سبب بهبود این بیماران می شود.
این مطالعه به صورت گذشته نگر با بررسی 74 بیمار که عمل جراحی سرطان ریه را در مرکز جراحی Marie Lannelongue فرانسه بین سالهای 1979 و 2007 انجام داده اند، صورت گرفته است. چهل و پنج بیمار تحت عمل جراحی همراه با شیمی درمانی پیش از عمل و 29 بیمار تنها تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند. آنها دریافتند: درمان با جراحی و شیمی درمانی پیش ازعمل با یک میزان بقا به طور قابل توجه طولانی تری نسبت به جراحی به تنهایی (6.1 سال نسبت به 2.3 سال) همراه بوده است.
نویسندگان اشاره می کنند که با توجه به نادربودن این افراد، یک کارآزمایی آینده نگر امکان پذیرنمی باشد و این داده ها ی گذشته نگر ممکن است با ارزش باشند.
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 21 خرداد,1392

لیلا عرب

با سلام
بر حسب نوع بیماری،میزان پیشرفت و شرایط عمومی بیمار متفاوت است.به این سئوال نمی توان بدون ویزیت بیمار و آگاهی از شرایط او پاسخ داد.

دوشنبه, 20 خرداد,1392

بهزاد

آیا شخصی که شیمی درمانی در او تاٍثیری نداشته باشد باید عمل جراحی کند؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه