تاریخ انتشار: دوشنبه 26 تیر 1391
روش جدید برای تشخیص بیماران در معرض عفونت های بعد از عمل جراحی

  روش جدید برای تشخیص بیماران در معرض عفونت های بعد از عمل جراحی

امیر- عبدل جبارازدانشگاه کالیفرنیا درسانفرانسیسکو و همکارانش دقت یک روش اتوماتیک داده های اجرایی را برای سنجش میزان و عوامل خطر SSI در جراحی های نخاع انجام شده از ژوئن 2005 تا دسامبر 2010 مورد بررسی قرار دادند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay ،  با توجه به مطالعه منتشر شده در  Spine ، داده های ارائه شده می تواند به دقت برای شناسایی میزان و عوامل خطر ابتلا به عفونت های محل جراحی (SSI) بعد از عمل جراحی نخاع مورد استفاده قرار گیرد.
امیر- عبدل جبارازدانشگاه کالیفرنیا درسانفرانسیسکو و همکارانش دقت یک روش اتوماتیک داده های اجرایی را برای سنجش میزان و عوامل خطر  SSI در جراحی های نخاع انجام شده از ژوئن 2005 تا دسامبر 2010 مورد بررسی قرار دادند. جراحی ها با استفاده از گروه تشخیصی مشخص شد.
محققان دریافتند که از 6628 نفر مراجعه کننده به بیمارستان، میزان بروز SSI، 2.9 درصد بود. این میزان ازعفونت به طور قابل توجهی با فاکتورهای خطری شامل ، درگیری خاجی (9.6 درصد)، اتصالات بیشترازسطوح هفت (7.8 درصد)، اتصالات بیشترازسطوح 12 (10.4٪) موارد استئوتومی (6.5 درصد)، داشتن عمل جراحی به مدت بیش از پنج ساعت (5.1 درصد) و انتقال سلولهای قرمز خون (5.0 درصد)، سرم (7.4 درصد) و خون اتولوگ (4.1 درصد) افزایش می یابد. علاوه براین، دربیمار براساس این عوامل خطر، میزان عفونت هایی مثل کم خونی (4.3 درصد)، دیابت (4.2 درصد)، بیماری عروق کرونر (4.7 درصد)، اختلال انعقادی (7.8 درصد)، تومور استخوان یا بافت همبند (5.0 درصد) افزایش می یابد .
این محققان می گویند:"با استفاده از یک الگوریتم ترکیبی از هر سه سیستم برنامه نویسی تولید کننده معیار های ورود و خروج، ما قادر به تجزیه و تحلیل یک جمعیت خاص از بیماران با جراحی نخاع در یک مرکز پزشکی با حجم بالای بیمار شدیم. در آن گروه، عوامل خطرساز برای افزایش میزان عفونت جدا شده و می تواند در خدمت بیمارستان برای کاهش عوارض مربوط به عمل جراحی و بهبود نتایج بیمار قرار گیرد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه