تاریخ انتشار: دوشنبه 26 تیر 1391
 متولدین پاییز احتمالا 100 سالگی را جشن می گیرند

  متولدین پاییز احتمالا 100 سالگی را جشن می گیرند

افراد متولد فصل پاییز(ازسپتامبر-نوامبر) در مقایسه با کسانی که در ماه مارس (اسفند) متولد می شوند، به میزان قابل توجه ای احتمال بیشتری برای رسیدن به سن 100 سال را دارند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله Aging Research ، افراد متولد فصل پاییز(ازسپتامبر-نوامبر) در مقایسه با کسانی که در ماه مارس (اسفند) متولد می شوند، به میزان قابل توجه ای احتمال بیشتری برای رسیدن به سن 100 سال را دارند.
دکتر Leonid A. Gavrilov و دکتر Natalia S. Gavrilova، از دانشگاه شیکاگو، در مطالعه ای از 1574 فرد صد ساله در ایالات متحده که بین سال های 1880 و 1895 به دنیا آمده بودند برای تعیین اینکه آیا ماه تولد  در زنده ماندن آنها تا سن 100 سال تاثیر دارد، استفاده کردند. داده ها ی بدست آمده ازاین افراد با داده های 10،855خواهر و برادرآنها با طول عمر کوتاه تر و 1083 زن و شوهر، برای کنترل تاثیرمحیط مشترک دوران کودکی و یا بزرگسالی و پس زمینه ژنتیکی مقایسه شدند.
محققان ارتباط معنی داری را بین ماه تولد و طول عمرآنها، به خصوص در متولدین قبل از  1899یافتند. افرادی که درماه سپتامبر تا نوامبر متولد شده بودند احتمال بیشتری برای صد ساله شدن نسبت به متولدین ماه مارس داشتند. الگوی مشابهی برای زن و شوهرهای مربوط به یک قرن وجود داشت.
نتایج این مطالعه اثرات سال و ماه تولد را بر روی طول عمراستثنایی ، پس از کنترل محیط زیست مشترک دوران کودکی و ویژگی های مشترک پدر و مادر، ثابت می کند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که شرایط محیطی در اوایل زندگی ممکن است اثرات طولانی مدت بر پیری و طول عمر انسان داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه