تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 آبان 1390
درمان احتمالی نوعی اختلال عصبی وراثتی

  درمان احتمالی نوعی اختلال عصبی وراثتی

یک تیم تحقیقاتی به رهبری Florian Eichler ، در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد بوستون، با کار بر روی موش، درمان نوعی نوروپاتی ارثی (نوروپاتی حسی و اتونومیک ارثی نوع 1 (HSAN1) را نشان دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress  ، نوروپاتی های ارثی بیماری شایع سیستم عصبی هستند که با از دست دادن تدریجی کنترل عضلات و یا اعمال حسی شناخته می شوند. هیچ درمان مؤثری برای آنها وجود ندارد.
گفته می شودHSAN1 حاصل تجمع مولکول هایی مشهور به deoxysphingolipids است، که برای سلول های عصبی حسی کشت شده سمی است. Eichler و همکارانش دریافتند که تجویز خوراکی L - سرین به موش مبتلا به بیماری HSAN1 تجمع deoxysphingolipids  را وارونه کرده و شدت نوروپاتی را کاهش می دهد.
از آنجایی که تجویز خوراکی L – سرین(L-serine)  در افراد مبتلا به HSAN1 نیز تجمع deoxysphingolipids را وارونه کرد، این داده ها یک دلیل منطقی است که محققان پیشنهاد کنند که مکمل L - سرین می تواند یک گزینه درمانی برای HSAN1 باشد.
در تفسیر این نتایج، Scherer Steven از دانشگاه پنسیلوانیای  فیلادلفیا نیز با Eichler و همکارانش موافق بود که  آزمایش بالینی L - سرین باید به عنوان یک درمان برای HSAN1 انجام شود اما او به بیماران هشدارداد به خاطر داشته باشید که هنوز ثابت نشده  این روش تا چه اندازه موثر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه