تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 آذر 1393
افزایش سلول های طبیعی در زمان شیمی درمانی

  افزایش سلول های طبیعی در زمان شیمی درمانی

واضح است که شیمی درمانی تکنیک خوبی برای مبارزه با سرطان به حساب می آید اما چیزی که مشخص است این است که این تکنیک روی سلول های سالم نیز تاثیر می گذارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، محققین در دانشگاه میشیگان راهی را کشف کرده اند که ممکن است تعداد سلول های سالم را در بیماران سرطانی که متحمل شیمی درمانی شده اند افزایش دهد. آن ها دریافته اند که با افزودن تیمین می توانند تولید ژن را تحریک کرده و موجب تکثیر این سلول ها شوند. تیمین یکی از بلوک های ساختار DNA است. در اغلب موارد، بیماران سرطانی که متحمل شیمی درمانی می شوند، توانایی رشد و تکثیر سلول های طبیعی و سریع رشدشان مانند مو، ناخن و پوشش روده را نیز از دست می دهند.بنابراین، اگر ما قصد داریم که درمان های سرطانی را بهبود ببخشیم و به همان اندازه عوارض جانبی را کاهش دهیم، درک تفاوت بین سلول های طبیعی و سرطانی بسیار ضروری است. تیمین از قند ساخته شده است وبرای ساخت DNA ضروری است. این محققین خواستند بدانند که چگونه سلول های طبیعی با رشد سریع قند و سایر مواد غذایی را به منظور تحریک رشد متابولیزه می کنند و آن را با سلول های سرطانی سریع رشد مقایسه کنند. آن ها از این مطلب شگفت زده شدند که زمانی که یک پروتئین مشترک که در هر دو نوع سلول سالم و سرطانی وجود دارد، از سلول های سالم برداشته می شود رشد آن ها متوقف می شود. مطالعات پیشین نشان داده است که  حذف این پروتئین  به نام PKM2 از سلول های سرطانی هیچ اثری روی رشد سرطان ندارد. در واقع زمانی که آن ها این پروتئین را حذف کردند مشاهده کردند که این امر موجب می شود که سلول های سالم ساخت DNA را متوقف کنند. ولی زمانی که آن ها تیمین را اضافه کردند مشاهده کردند که آنها شروع به تکثیر و تولید مجدد DNA کردند. این محققین این امر را به عنوان گامی مثبت برای یافتن راهی برای افزایش تولید سلول های طبیعی به حساب می آورند اما می دانند که نیاز به اطلاعات بیشتری روی اثر تیمین روی سلول های سرطانی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 06 اسفند,1393

ندا گل افشان

با عرض سلام و خسته نباشید <br />خبرهایتان بسیار جالب و جدید است <br />لطفا آدرس اصلی دریافت کامل خبر مربوط به تاثیر سلولهای بنیادی بر عوارض شیمی درمانی را برای من ارسال نمایید. <br />با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه