تاریخ انتشار: جمعه 13 آبان 1390
سلول بنیادی چربی بافت زیرجلدی مناسبی را تامین می کند

  سلول بنیادی چربی بافت زیرجلدی مناسبی را تامین می کند

یک جراح متخصص سینه گفت: استفاده از سلول های بنیادی  چربی، بافت زیر جلدی خوبی را برای رفع مشکلات و بیماری های پستان تامین می کند.

امتیاز: Article Rating
دکتر آزاده جولایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص جراحی سینه در گفتگو با بنیان اظهار داشت: درحال حاضر مشکل عمده جراحان سینه تامین حجم و فرم پستان است که نیاز به سلول های بنیادی را برای رفع این معضل دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه برخی خانم های جوان مراجعه کننده با مشکل مادرزادی عدم تقارن ، عدم وجود یک سینه و یا مشکل پستان مخروطی مواجه هستند گفت: اصلاح فرم در این موارد بسیار دشوار است اما طبق گزارشات اخیر، تامین حجم و فرم با سلول بنیادی چربی راه گشا است.

دکتر جولایی با تاکید بر این مطلب که یکی از مزایای درمان با سلول های بنیادی این است که مریض با برش و جراحی باز درگیر نمی شود افزود: در این میان بیمار به طور همزمان علاوه بر ترمیم فرم سینه از لیپوساکشن( مکش چربی های اضافی) نیز بهره مند می شود.

به گفته این پزشک، در برخی موارد هم که بیمار چربی به میزان کافی در بدن ندارد با رژیم غذایی ، چربی بدن او را تامین می کنند.

این جراح سینه همچنین گفت: جراحی بازسازی پستان بدون برش چندان پیچیده نیست لذا علاوه بر اینکه قابل آموزش است ، با حداقل امکانات در اکثر نقاط کشور قابل استفاده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه