تاریخ انتشار: شنبه 29 فروردین 1394
اطلاعات جدید در مورد سیگنالینگ EphB ممکن است درمان سرطان های روده ای را بهبود ببخشد

  اطلاعات جدید در مورد سیگنالینگ EphB ممکن است درمان سرطان های روده ای را بهبود ببخشد

مطالعه ای جدید به وسیله محققین در انستیتو کارولینسکا شواهد آزمایشگاهی را ارائه داده است که یک دارو که مسیر سیگنالینگ EphB را در سلول مهار می کند، می تواند به طور موثر تکوین تومورهای روده ای را سرکوب می کند. این اطلاعات می تواند در طراحی درمان های جدید برای جلوگیری از تشکیل آدنوما و پیشرفت سرطان در بیماران مستعد سرطان کلورکتال موثر باشد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سرطان کلورکتال یکی از شایع ترین سرطان ها در سراسر دنیا است و 95 درصد سرطان های کلورکتال آدنوکارسینوما است. در این مطالعه جدید محققین نشان داده اند که داروی imatinib که به عنوان یک مهارکننده تیروزین کیناز به طور وسیع برای درمان لوکمیا استفاده می شود می تواند ایجاد آدنوما و رشد تومور را در روده مهار کند و این را از طریق مسیرهای سیگنالینگ مرتبط با گیرنده های سلولی به نام EphB انجام می دهند. محققین این نتایج را با تیمار موش های مختلفی که از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده بودند تا به آدنومای روده ای مبتلا شوند، به دست آوردند. این موش ها با Imatinib تیمار شدند که قادر است شروع آدنوما را در سطح سلول های بنیادی بلوک کند. این دارو موجب می شود که رشد و تکثیر تومورها به طور معناداری تا 50 درصد کاهش یابند.

با استفاده از Imatinib، محققین نشان داده اند که مسیر سیگنالینگ EphB که مهار شود منجر به شروع رشد و تکثیر تومور می شود. هم چنین این محققین نشان دادند که این دارو موجب افزایش طول عمر مدل موشی می شود که سرطان کلون انسانی را تقلید می کند. این محققین می گویند که یافته های ما شواهد آزمایشگاهی را ارائه می دهد که داروی Imatinib با سرکوب کننده  عملکرد توموری گیرنده های EphB تداخلی ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه