تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 مرداد 1391
تبدیل سلول های بنیادی به رگ های خونی در دو هفته

  تبدیل سلول های بنیادی به رگ های خونی در دو هفته

برای اولین بارازسلول های بنیادی باز برنامه نویسی شده از پوست انسان، برای ایجاد یک رگ خونی عملکردی مصنوعی درخارج از بدن استفاده شده است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از KING’S COLLEGE LONDON، این تکنیک جدید می تواند با تزریق سلول های بازبرنامه نویسی شده به پا یا قلب پتانسیل قابل توجهی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری قلبی ( بزرگترین قاتل در دنیا )، برای بازگرداندن جریان خون و یا پیوند رگ مصنوعی به بدن برای جایگزینی عروق آسیب دیده یا مسدود شده داشته باشد . این درمان همچنین می تواند برای بیماران دیابتی با گردش خون ضعیف برای جلوگیری از قطع عضو پا مفید باشد.
این تیم همچنین برای اولین بار مشاهده کرد که این سلول ها در داخل بدن نیز به یک رگ خونی تبدیل شدند.
سلول درمانی برای درمان بیماری های قلبی در حال حاضر در درمانگاه ها با استفاده از سلول های مغز استخوان در حال انجام است با این حال، اثر دراز مدت آن درحال حاضر حداقل بوده و برخی از انواع سلول های بنیادی دارای پتانسیل تبدیل شدن به تومور در داخل بدن هستند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 16 مهر,1391

لیلا عرب

با سلام.در پژوهشگاه رویان در زمینه بیماری عروق محیطی 2 طرح تحقیقاتی در زمینه تزریق سلول هتی بنیادی به اندام آسیب دیده انجام شده است که پاسخ خوبی را در بیماران به دنبال داشته است.به زودی طرح دیگری نیز آغاز خواهد شد.در مورد این طرح با شماره 22339950 تا 53 کلینیک قلب و عروق رویان تماس بگیرید.

جمعه, 14 مهر,1391

این کار در تهران هم انجام شده ؟ اگه شده کجا اخبار تکمیلی رو چه جوری پیدا کنم؟ متشکرم

جمعه, 14 مهر,1391

mahbod

مولایی هستم از شیراز با شما در تماس هستم ،مادر من چند وقتی است که مبتلا به درد پا و در نهایت قطع انگشت بزرگ پا شده است که دکتر در آخرین مراجعه گفته که می بایست مجدادا کل پا قطع شود ازتون خواهش می کنم که منو راهنمایی کنید در صوذتی که می توان ایشان را از طریق سلول های بنیادین مداوا نمود قبلا از شما کمال تشکر را دارم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه