تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1390
استرس شديد، ابتلا به پاركينسون را تا 13.5 برابر افزايش مي‌دهد

  استرس شديد، ابتلا به پاركينسون را تا 13.5 برابر افزايش مي‌دهد

يک متخصص مغز و اعصاب گفت: استرس‌هاي بزرگ و شديد، احتمال ابتلا به بيماري پاركينسون را به ميزان 13.5 برابر افزايش مي‌دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دكتر اكبر سلطان زاده، در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه امروزه شواهد زيادي از ارتباط عوامل غيرژنتيكي با بيماري پاركينسون وجود دارد، اظهار داشت: مطالعات انجام شده و بررسي فاكتورهاي موثر در ايجاد بيماري پاركينسون در بيماران ايراني نشان داده است افزايش مصرف قهوه به ميزان يك فنجان در ماه ريسك ابتلا به اين بيماري را 50 درصد كاهش مي‌دهد.

 

وي با اشاره به اين که مصرف چاي زياد در روز نيز باعث كاهش ريسك ابتلا به پارکينسون مي‌شود، ادامه داد: مصرف روزانه يك ليوان چاي بيشتر ريسك ابتلا به اين بيماري را تا 0.8 برابر كاهش مي‌دهد.

 

دكتر سلطان زاده در خصوص اثرات مفيد آسپرين در كاهش بروز ابتلا به پاركينسون گفت: مصرف روزانه 80 ميلي گرمي آسپرين حداقل به مدت يك سال در کاهش احتمال ابتلا به اين بيماري بسيار موثر است.

 

وي در ادامه يادآور شد: زنان با حاملگي‌هاي متعدد در خطر بيشتري براي ابتلا به پاركينسون قرار دارند.

 

اين متخصص مغز و اعصاب با تاكيد بر اثر استرس در ابتلا به اين بيماري گفت: استرس‌هاي بزرگ و شديد، احتمال ابتلا به بيماري پاركينسون با شروع حاد را به ميزان 13.5 برابر افزايش مي دهد.

 

وي با تاكيد بر تاثير منفي کار شيفت شب در افزايش بروز اين بيماري خاطرنشان کرد: افرادي كه در طول زندگي، دوره‌هايي از شب كاري داشته‌اند به ميزان 4.6 برابر بيشتر در معرض خطر ابتلا به پاركينسون قرار دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه