تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 اردیبهشت 1394
تزریق نخاعی سلول های بنیادی حس کردن را در برخی افراد فلج احیا می کند

  تزریق نخاعی سلول های بنیادی حس کردن را در برخی افراد فلج احیا می کند

محققین سوئدی و کانادایی می گویند که گروهی کوچک از افراد معلول بعد از این که سلول های بنیادی عصبی به طناب نخاعی آن ها پیوند شد، تاحدی احساس بازیابی حسی داشتند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازwww.brandonsun.com، تزریقات آزمایشی توانایی بیماران در حرکت دادن پاها و سایر عضلات، زیر آسیب نخاعی شدید اتفاق افتاده در وسط کمر، را احیا نکرد. اما محققین در تورنتو می گویند که بازیابی برخی توانایی حسی پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی تا حدی آسیب نخاعی را ترمیم می کنند. آن ها می گویند که 12 بیمار در زوریخ و تورنتو که پیوند سلول های بنیادی را دریافت کردند، بهبود معناداری را در احساس نشان دادند. مطالعه نشان می دهد که سلول های بنیادی عصبی تولید شده به وسیله محققین بی خطر بوده و هیچ گونه عوارض جانبی را ایجاد نکرده است. محققین در صدد هستند که در گام بعدی این سلول درمانی را در بیمارانی که آسیب نخاعی گردنی رنج می برند تست کنند. این محققین می گویند که این افراد افلیج می توانند برخی عملکردهای حرکتی شان را بدست آورند که ممکن است شامل حرکت دادن بازوها و حتی دست هایشان باشد. این مطالعات می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی این بیماران شود.

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 16 مرداد,1394

پزشک مشاور

amin saeedi@: <br /> باسلام <br />همانطور که در خبرهای قبلی هم ذکرشده ترمیم ضایعات نخاعی هنوز در فاز animal است و در صورت گرفتن نتایج دلخواه ، حداقل پنج سال دیگر ، وارد بررسی های کلینیکی می شود.

پنجشنبه, 15 مرداد,1394

amin saeedi

من ضایع نخایی هستم مهره t12 آسیب دیده الآن 2سال که از عملم میگذزره و حس پاهام تا زانو برگشته میخواستم ببینم میتونید به من کمک کنید

چهارشنبه, 30 اردیبهشت,1394

نسیم

میشه به برادر منم کمک کنید اون مچ پاش الان حرکت نداره ،مهره ی ال 4 شکسته و پلاتین داره <br />توروخدا راهنمایی کنید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه