تاریخ انتشار: شنبه 30 خرداد 1394
شناسایی درمانی جدید برای استئوپورز

  شناسایی درمانی جدید برای استئوپورز

محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripps فلوریدا روش درمانی جدیدی را گزارش کرده اند که می تواند تشکیل سلول های استخوانی جدید را در افرادی که از فقدان استخوان رنج می برند، بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، محققین پروتئینی به نام PPARγ را مورد مطالعه قرار داده اند که یک تنظیم کننده کلیدی متابولیسم گلوکز و ذخیره اسیدهای چرب است. آن ها اثر  PPARγ  روی سلول های بنیادی مزانشیمی را مورد مطالعه قرار داده اند.

پیش از این محققین دریافته بودند که فقدان نسبی PPARγ تشکیل استخوان جدید را در مدل های موشی افزایش می دهد و در نتیجه تصمیم گرفتند که ترکیب دارویی جدیدی را طراحی کنند که می تواند این اثر را با سرکوب فعالیت PPARγ تقلید کند. آن ها روش های بیولوژی ساختاری مختلف را با هم ترکیب کردند تا داروی جدیدی را ایجاد کنند. زمانی که آن ها سلول های بنیادی مزانشیمی را با این ترکیب تیمار کردند، افزایش معناداری را در تشکیل سلول های استئوبلاستی مشاهده کردند. این یافته ها برای اولین بار کاربردهای درمانی جدیدی را برای داروهای هدف قرار دهنده PPARγ نشان می دهد. گام بعدی این مطالعه انجام آنالیزهای عمیق تر در مورد کارایی این داروها در مورد مدل های جانوری استئوپورز، پیری، چاقی و دیابت خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه