تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1391
کشف پروتئین کلیدی داروهای افزایش دهنده رشد استخوان

  کشف پروتئین کلیدی داروهای افزایش دهنده رشد استخوان

محققان موشی را ایجاد کرده اند که به تولید استخوان به جای چربی تحریک شده است، این مطالعه در نهایت می تواند منجر به تولید داروهای بهتر برای درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید شود.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان دانشگاه علوم بهداشت Georgia موشی را ایجاد کرده اند که به تولید استخوان به جای چربی تحریک شده است، این مطالعه در نهایت می تواند منجر به تولید داروهای بهتر برای درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید شود.
دکتر Xingming Shi زیست شناس استخوان در موسسه پزشکی مولکولی و ژنتیک GHSU می گوید: داروهایی که به طور معمول برای درمان این نوع بیماریها مورد استفاده قرار می گیرند ( به نام گلوکوکورتیکوئیدها ) از طریق مهار پاسخ ضد التهابی بدن عمل می کنند، اما این داروها به طور همزمان سبب فعال کردن مسیرهای تحلیل استخوان شده، در نتیجه می توانند منجر به پوکی استخوان و تجمع چربی در مغز استخوان شوند.
کلید استخوان سازی به جای چربی دربدن مربوط به پروتئین کوچکی به نام GILZ است که در کشت های سلولی درسال 2008 ، نشان داده شده بود. در حال حاضر، این کارتوسط Guodong Pan  در GHSU مجددا در مدل حیوانی تکرار شده است.Pan  برای این مطالعه جایزه محقق جوان را توسط انجمن استخوان و تحقیقات مواد معدنی آمریکا ، در نشست سالانه این انجمن در مینیاپولیس از آن خود کرد.
Xingming Shi می گوید: استخوان و چربی مغز استخوان از پیش سازهای بیولوژیکی مشابهی به نام سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق شده اند. مسیر های مربوط به استخوان ها و چربی ها یک رابطه متقابل دارند، بنابراین ما نیاز به پیدا کردن کلیدی برای ایجاد اختلال درمسیر تولید چربی و تشویق رشد استخوان به جای آن داریم.
Shi و Pan می گویند: GILZ یک میانجی شناخته شده برای پاسخ ضد التهابی گلوکوکورتیکوئیدها بوده که این پروتئین واسطه تولید استخوان نیز می باشد. تحقیقات اولیه Shi نشان داده است که گلوکوکورتیکوئیدها تشکیل استخوان را در آزمایشگاه به واسطه GILZ افزایش می دهند.
این پروتئین با مهارمسیر تنظیم کننده تولید چربی درسلول عمل کرده و به نوبه خود بر روی ژن های تولید کننده چربی اثرمی گذارد. Shi می گوید: وقتی که شما به طور دائم GILZ بیان کنید، مسیر چربی مهار شده و بدن تولید استخوان را به جای آن انتخاب می کند.
او افزود:ما نشان دادیم زمانی که این پروتئین در موش ها بیان می شود، تشکیل استخوان افزایش می یابد. "این نتایج ، فرضیه اصلی ما را که  GILZ واسطه پاسخ بدن به گلوکوکورتیکوئیدها و تحریک رشد استخوان هستند را تاییدمی کند. در واقع، این موش های اصلاح شده ژنتیکی افزایش قابل توجهی را در تراکم معدنی استخوان و حجم استخوان نشان دادند.
Pan گفت: این بدان معناست که GILZ کاندید بالقوه جدیدی برای داروهای ضد التهابی است که می تواند بیماران را از اثرات مضر مرتبط با درمان گلوکوکورتیکوئیدها رهایی بخشد.
 Shi گفت: اهداف بلند مدت ما توسعه GILZ قرص مانند است که ضد التهاب بوده و از استخوان محافظت کرده و حتی تولید آنرا افزایش دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه