تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1391
لقاح آزمایشگاهی با افزایش خطر نقائص هنگام تولد مرتبط است

  لقاح آزمایشگاهی با افزایش خطر نقائص هنگام تولد مرتبط است

با توجه به تحقیقات جدید ارائه شده در کنفرانس ملی آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در نیواورلئان، لقاح آزمایشگاهی (IVF) به میزان قابل توجهی ممکن است خطر نقایص مادرزادی را به ویژه درچشم ها ، قلب، اندام های تناسلی و سیستم ادراری افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، براساس این مطالعه، با وجود افزایش استفاده از IVF در ایالات متحده، ارتباط بین نقائص هنگام تولد و IVF خیلی کم شناخته شده است. 
با توجه به آمار مراکز کنترل بیماری ، کالیفرنیا دارای بالاترین نرخ استفاده از IVF در ایالات متحده است. در خلاصه مقاله، "ناهنجاری های مادرزادی با فن آوری کمک باروری"،  محققان نوزادانی را که در کالیفرنیا در سال های 2006-2007 بعد از انجام IVF و دیگر درمان ها مانند داروهای افزایش باروری و یا تلقیح مصنوعی به دنیا آمده اند، مورد بررسی قرار دادند . محققان سن مادر، نژاد، دفعات بارداری مادر، جنس نوزاد، سال تولد و وجود نقائص عمده هنگام تولد را بررسی کردند.
دکتر Lorraine Kelley-Quon نویسنده این مطالعه ازمرکز پزشکی UCLA گفت: "یافته های ما ارتباط معنی داری بین استفاده از فن آوری کمک باروری، مانند انواع خاصی از لقاح آزمایشگاهی  (IVF) و افزایش خطر نقائص هنگام تولد را نشان می دهد.
به طور کلی، 3463 نوزاد متولد شده با نقص های عمده هنگام تولد در میان 4795 نوزاد متولد شده پس از IVF  و 46،025 نوزاد به طور طبیعی متولد شده شناسایی شدند. درنوزادان متولد شده پس از IVF نقائص هنگام تولد به طور قابل توجهی ( 9 درصد) در مقابل نوزادان به طور طبیعی متولد شده (6.6 درصد) افزایش داشت. به طور خاص، ناهنجاری های چشم (0.3 درصد در مقابل 0. 2 درصد)، قلب (5 درصد در مقابل 3 درصد)، و سیستم ادراری تناسلی (1.5 درصد در مقابل 1 درصد) در نوزادان IVF بیشتر بودند. در مجموع، شانس ابتلا به نقائص هنگام تولد در نوزاد IVF ، 1.25 برابر بیشتر از دیگر نوزادان به طور طبیعی متولد شده بود. خطرنقص تولد پس ازدیگر درمان های ناباروری مانند تلقیح مصنوعی و یا تحریک تخمک گذاری به تنهایی معنی دار نبود.
دکترKelley-Quon گفت: برای پدران و مادران تحت لقاح آزمایشگاهی یا دیگر اشکال فن آوری کمک باروری، مهم است که بواسطه مشاوره با پزشک از خطرات بالقوه این روش ها قبل از اتخاذ تصمیم مطلع شوند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه