تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 شهریور 1394
دکتر چاوارو: پیشرفت های ایران در علم سلول های بنیادی خیره کننده است

  دکتر چاوارو: پیشرفت های ایران در علم سلول های بنیادی خیره کننده است

پژوهشگر برجسته دانشکده سلامت عمومی هاروارد توان علمی ایران در زمینه درمان ناباروری و علم سلول های بنیادی خیره کننده توصیف کرد.
امتیاز: Article Rating

دکتر جورج چاوارو پژوهشگر برجسته دانشکده سلامت عمومی هاروارد در گفتگو با بنیان با اظهار شگفتی از میران پیشرفت های ایران در علم درمان ناباروری و درمان با سلول های بنیادی گفت: ایران در زمینه درمان ناباروری و سلول های بنیادی پیشرفت های خیره کننده ای داشته که در تعامل با سایر کشورها، بهتر نیز خواهد شد.

وی درمورد تغذیه در دوران بارداری اظهار داشت: استفاده از فولیک اسید در دوران باروری ضروری است. حتی افرادی که به دنبال باردار شدن نیستند هم باید از اسید فولیک استفاده کنند زیرا با تحریک تخمک گذاری و رساندن پروتئین های ضروری به رویان برای ادامه حیات باروری را بهبود می بخشد. 
دکترچاوارو افزود: بانوانی که از مکمل های آهن استفاده می کنند نیز به احتمال 40 درصد کمتر با مشکلات باروری رو به رو خواهند شد بناراین به دنبال ویتامین مکملی باشید که حداقل چهل میلی گرم آهن و چهارصد میکروگرم اسید فولیک داشته باشد.
این پژوهشگر آمریکایی که به ایران سفر کرده بود درباره تاثیر مواد غذایی بر باروری گفت: وقتی خوراکی هایی می خورید که قند خونتان را زیاد می کند، مثل کربوهیدرات های ساده، بدن شما انسولین بیشتری تولید می کند و در نتیجه باعث می شود که میزان بیشتری از تستوسترون در بدن جریان یابد. با گذشت زمان این رخداد با تخمک گذاری مداخله می کند انواع متفاوت چربی ها و پروتئین ها نیز بر میزان قند و انسولین خون اثر می گذارد. پس میوه و سبزی بیشتری بخورید و گوشت قرمز را با ماهی، مغزها و تخم مرغ ها عوض کنید و از انواع نخود و لوبیا لذت ببرید. 

پایان مطلب/ 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه