تاریخ انتشار: دوشنبه 06 مهر 1394
محققان آلمان برای ترمیم بافت قلب با کمک سلول بنیادی تلاش می کنند
مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان

  محققان آلمان برای ترمیم بافت قلب با کمک سلول بنیادی تلاش می کنند

مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان گفت: با توجه به افزایش نرخ بیماری های قلبی در سراسر جهان، در حال حاضر بر روی درمان این نوع بیماری ها با کمک سلول های بنیادی مشغول تحقیق هستیم.
امتیاز: Article Rating

پروفسور یورگن هشلر (Dr h.c. Jürgen Hescheler) رئیس هیئت مدیره و مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان در گفتگو با بنیان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری های ایسکمیک قلب علت اصلی مرگ و میر در کشورهای غربی است و بار آن در سراسر جهان در حال افزایش است، بر روی ترمیم بافت قلب به کمک سلول های بنیادی در حال تحقیق هستیم.
وی افزود: سلول های اتولوگ با پتانسیل بازسازی بافت قلب آسیب دیده می تواند یک منبع ایده آل سلول درمانی برای روش های درمانی به کمک سلول های بنیادی باشد.
پروفسور هشلر که بیش از 25 سال در زمینه سلول های بنیادی جنینی مشغول فعالیت بوده است درباره فعالیت های ایران در زمینه سلول های بنیادی تصریح کرد: از 10 سال پیش تا کنون با مجموعه رویان آشنایی دارم و امیدوارم بتوانم همکاری های بیشتری با این مجموعه داشته باشم.
وی افزود: وضعیت علمی رویان این روزها بسیار با کیفیت و عالی شده است. همکاری های بسیار زیادی با این مجموعه داشته و خواهیم داشت و در آینده دانشجویانی را با هم تبادل خواهیم کرد.
پروفسور هشلرتاکید کرد: مطئنم وضعیت علمی ایران بعد از توافق حاصل شده که در جریان نیز هست بسیار بهتر خواهد شد وهمکاری بین ایران و آلمان افزایش پیدا خواهد کرد. مواد آزمایشگاهی خیلی بهتر به ایران وارد خواهد شد و پژوهشگران ایرانی و خارجی راحت تر با یکدیگر در تماس خواهند بود.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه