تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 آذر 1394
تاخیر در بستن بند ناف ممکن است برای نوزادان زودرس بهتر باشد!

  تاخیر در بستن بند ناف ممکن است برای نوزادان زودرس بهتر باشد!

مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که بستن با تاخیز بند ناف نوزادان زودرس می تواند تکوین عملکردهای حرکتی آن ها را بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دکتر دبرا اریکسون-اوون در دانشگاه Rhode Island می گوید: اگر شما بتوانید قبل از بستن بند ناف، 45 ثانیه صبر کنید، این امر شانس بهبود عملکردهای حرکتی نوزاد شما را بهتر خواهد کرد. این امر به ما یادآور می شود که این بستن با تاخیر می تواند پیامدهای مثبت دیگری نیز برای نوزاد داشته باشد. این مطالعه روی 161 نوزادی صورت گرفت که قبل از هفته 32 بارداری به دنیا آمدند. محققیم آن ها را تا 18 ماهگی مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که تنها 13 درصد از آن ها که بسته شدن بند ناف آن ها با تاخیر 30 تا 45 ثانیه صورت گرفته است، تکوین عملکرد حرکتی شان ضعیف تر از حد طبیعی است و این در حالی بود که برای کسانی که بند ناف شان بلافاصله و به صورت فوری بسته شده بود این میزان 28 درصد بود.

تکوین عملکرد حرکتی برای بچه ها بسیار مهم است زیرا در تجربه آن ها در مورد دنیای پیرامونشان بسیار مهم است. زمانی که ما یک بچه را مشاهده می کنیم می بینیم که دائما در حال گرفتن، لمس  کردن و برداشتن اشیا و اغلب قرار دادن آن ها در داخل دهانش است که این به عملکرد حرکتی وی مربوط است. محققین می گویند که بستن با تاخیر بند ناف موجب می شود که خون بیشتری از جفت به سمت نوزاد برگردد و این خون غنی از سلول های بنیادی و سلول های قرمز خونی غنی از آهن است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه