تاریخ انتشار: یکشنبه 28 آبان 1391
کشف سلول های بنیادی در پانکراس ممکن است به درمانی جدید برای دیابت منجرشود

  کشف سلول های بنیادی در پانکراس ممکن است به درمانی جدید برای دیابت منجرشود

سلول های بنیادی شناسایی شده درپانکراس بزرگسالان ،می توانند به سلول های تولید انسولین تبدیل شوند، این یافته بدان معناست که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است یک روز قادر به بازسازی سلولهای تولید کننده انسولین خود باشند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، سلول های بنیادی شناسایی شده درپانکراس بزرگسالان ،می توانند به سلول های تولید انسولین تبدیل شوند، این یافته بدان معناست که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است یک روز قادر به بازسازی سلولهای تولید کننده انسولین خود باشند.
این کشف که توسط دانشمندان موسسه والتر و الیزا هال انجام شده ، اثباتی است بر اینکه سلول های بنیادی علاوه بردوران جنینی درمراحل دیگر هم یافت می شود.
توانایی تولید هورمون انسولین برای کنترل سطح قند خون (گلوکز) بسیار مهم است. در افراد مبتلا به دیابت نوع 1، سیستم ایمنی بدن، سلول های بتا پانکراسی تولید کننده انسولین را از بین می برند، که این منجر به یک افزایش سطح قند خون و مرگ می شود. 
افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بر تزریق متعدد روزانه انسولین، یا یک پمپ تزریق انسولین برای کنترل قند خون خود متکی هستند، اما این کنترل کامل نیست و آنها در خطر ابتلا به عوارض جسمی جدی بلند مدت هستند.
دکتر Ilia Banakh و پروفسور Len Harrison  از بخش پزشکی مولکولی، نه تنها سلول های بنیادی پانکراس بزرگسالان را شناسایی و جداسازی کردند، بلکه روشی را برای تحریک این سلول های بنیادی به سلول های تولید کننده انسولین که می توانند در پاسخ به افزایش گلوکز،انسولین ترشح کنند، ابداع کردند.
پروفسورهریسون گفت که سلول های تولید کننده انسولین پیش از این نیز از سلول هایی با ویژگی سلول های بنیادی موجود درپانکراس تولید شده بود. اما آنچه دکتر Banakh انجام داده است، با دقت از سلول های منشا سلول های انسولین سازایجاد شده و نشان داده است که تعداد این سلول ها و توانایی آنها در تبدیل به سلول های تولید کننده انسولین در پاسخ به آسیب پانکراس افزایش می یابد. این بدان معنی است که پتانسیل بازسازی سلول های تولید کننده انسولین در همه ما حتی در افراد بزرگسال وجود دارد.
هریسون گفت: " ما امیدواریم که درطولانی مدت، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 قادر به بازسازی سلول های تولید کننده انسولین خود باشند. البته، این استراتژی تنها زمانی کار خواهد کرد که ما بتوانیم راه هایی برای غلبه بر حمله سیستم ایمنی به سلول های تولید کننده انسولین که باعث دیابت می شود، بیابیم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه