تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 بهمن 1394
داروی جدیدی برای درمان سرطان های مقاوم به درمان و خطرناک کودکان

  داروی جدیدی برای درمان سرطان های مقاوم به درمان و خطرناک کودکان

انکولوژیست های کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیای آمریکا بر این باورند که توانسته اند درمان های جدیدی را برای شکلی کشنده و مقاوم از سرطان نوروبلاستوما کشف کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بر مبنای تجارب و البته موفقیت هایی که این محققین در درمان برخی از زیرنوع های نوروبلاستوما با استفاده از داروی ضد سرطانی crizotinib به دست آورده بودند، آن ها داروی جدید و بالقوه ای را برای غلبه بر اشکالی از این سرطان که به crizotinib مقاومت نشان می دهند پیدا کردند.

سرطان نوروبلاستوما معمولا به صورت توموری جامد در قفسه سینه و شکم خود را نشان می دهد و متاسفانه با وجود پیشرفت های زیادی که در زمینه درمانی سرطان های مختلف حاصل شده است اما این سرطان به درمان های مختلف مقاومت نشان می دهد و دارای اشکال مختلفی است که به دلیل وجود موتاسیون های مختلفی است که منجر به این بیماری شده اند. دکتر Mosse‌و همکارانش سال ها رو این موتاسیون ها مطالعه کرده اند تا دریابند چگونه این موتاسیون ها در ژن لنفومای آناپلاستیک کیناز(ALK) منجر به انواع مختلف نوروبلاستوما می شود. در کودکان مبتلا به نوروبلاستوما، موتاسیون های مختلف درون ژن ALK به طور متفاوتی به crizotinib پاسخ می دهند. یک موتاسیون خاص به نام F1174L به crizotinib مقاوم است و در نتیجه این محققین به دنبال نسل جدید و موثرتری از مهارکننده های ALK‌رفتند. آن ها مهارکننده های ALK‌بی شماری را تست کردند و اطلاعاتی که بدست آمد آن ها را به عاملی دارویی به نام PF-06463922 رساند که اخیرا در فاز1/2 مطالعات بالینی روی سرطان ریوی مشتق از ALK تست شده بود. این عامل در مقایسه با crizotinib به کینازهای عامل سرطان متصل می شوند. در مطالعه اخیر، در کشت سلول های توموری و مدل های جانوری، PF-06463922 در مقایسه با crizotinib به نحو بسیار موثرتری توانست علایم سرطان را کاهش داد و توانست به نحو موثرتری ALK‌را مهار کند. تومورهای جانوری نیز بسیار سریع و به طور کامل ناپدید شدند. به نظر می رسد این عامل می تواند به زودی به عنوان دارویی موثر علیه نوربلاستوماهای مقاوم به کار رود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه