تاریخ انتشار: شنبه 01 اسفند 1394
بهره مندی 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بندناف

  بهره مندی 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بندناف

مدیر بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران گفت: در سال های اخیر 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بند ناف کشور، سلول های بنیادی دریافت کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر امیرعلی حمیدیه افزود: در کشور علاوه بر شش مرکز اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز، سه بانک خون بند ناف عمومی شامل سازمان انتقال خون ایران، بیمارستان شریعتی تهران و رویان، فعال است. 
وی با اشاره به این که در سال های اخیر80 نفر از بیماران نیازمند توانسته اند از بانک های سلول های بنیادی خونساز داخل کشور اعم از مراکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی و بانک های خون بند ناف استفاده کنند، بیان کرد: در حال حاضر در مجموع بانک ها، نمونه خون 10 هزار داوطلب جمع آوری شده است. 
حمیدیه با اشاره به اینکه شبکه شدن بانک های سلول های بنیادی خونساز نیاز کشور است، گفت: در همین زمینه دفتر شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران و بانک های خون بند ناف راه اندازی شده است، با راه اندازی این شبکه و با استفاده از نرم افزار تمامی مراکز فعال در این زمینه به طور متمرکز با هم متصل شده و اطلاعات آن در سرور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ذخیره و نگهداری خواهد شد. 
به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: سالانه هزاران نفر دچار بیماری های کشنده ای از جمله انواع سرطان ها می شوند که برای عده زیادی از این بیماران، تنها درمان نجات بخش، پیوند سلول های بنیادی خونساز است. 
حمیدیه گفت: نیاز کشور قطعا در این زمینه بیشتر است که با کمک های بیشتر مسئولان و مردم، تعداد داوطلبین این بانک ها گسترش پیدا کرده و شاهد راه اندازی این بانک ها در استان های مختلف کشور برای بهره مندی از اهدای همه اقوام ایرانی باشیم. 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه