تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آذر 1391
افزایش سن عامل عدم ایجاد ایمنی نسبت به ویروس نیست

  افزایش سن عامل عدم ایجاد ایمنی نسبت به ویروس نیست

مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه McMaster نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن ما با افزایش سن غیرفعال نمی شود.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه که در PLOS Pathogens منتشر شده است، نشان می دهد که یک رده تخصصی از سلول های سیستم ایمنی بدن که به سلولهای T مشهورند می توانند به عفونت های ویروسی در یک فرد مسن با همان قدرت سلول های T یک شخص جوان پاسخ دهند.
Jonathan Bramson ، محقق اصلی این مطالعه گفت: "برای مدت زمان طولانی گفته می شد افراد مسن در معرض خطر بالاتری برای عفونت قراردارند چرا که آنها فاقد این سلولهای ایمنی می باشند، اما این حقیقت ندارد. افراد مسن قطعا قادر به ایجاد ایمنی نسبت به ویروس ها هستند. "
محققان مک مستر، دانشگاه تورنتو و دانشگاه پنسیلوانیا افراد جوانتر از40 سال، 41 تا 59 سال و مسن تر از 60 سال را که با سه ویروس مختلف، از جمله ویروس نیل غربی آلوده شده بودند، مورد بررسی قرارداده و دریافتند گروه مسن تر پاسخ ایمنی کاملا طبیعی را نشان دادند.
هم تعداد سلول های T مبارزه کننده با ویروس و هم عملکرد سلول های T در هر سه گروه برابربود.
Bramson گفت:"بنابراین، با افزایش سن، بدن ما درحالی که ما را در برابر ویروس هایی که در گذشته با آن مواجه شده بودیم، ایمن نگاه می دارد، هنوز هم قادر به پاسخگویی به ویروس های جدید می باشد. 
وی افزود که این نتایج دارای پیامدهای مهمی برای واکسیناسیون افراد مسن است.
او گفت: در حال حاضر، واکسن های افراد مسن برای تحریک پاسخ این سلول های ایمنی طراحی نمی شوند، و این ممکن است علت عدم حفاظت موثر واکسن آنفولانزا در این افراد باشد. 
او افزود: واکسن های طراحی شده برای ایجاد ایمنی سلول های T ممکن است در حفاظت از افراد مسن موثر باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه