تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 اردیبهشت 1395
انجام 15 پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی بانک خون بند ناف
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان خبر داد

  انجام 15 پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی بانک خون بند ناف

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: سال گذشته آمار دو ساله پیوند ارائه و مشخص شد که 15 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی بانک خون انجام شده که بیش از 80 درصد موفقیت به همراه داشته است و عمدتا نیز بیمارانی استفاده کرده اند که مبتلا به تالاسمی و بیماری های خونی بوده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی ضرابی در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه ثبات مدیریت یکی از نکات مثبت در جهاد دانشگاهی استان کرمان است، افزود: بانک خون بند ناف و بانک سلول های بنیادی به عنوان خدمتی نوین در عرصه خدمات پزشکی چند سالی در کشور فعالیت می‌کند و در حال حاضر سلول های بنیادی بانک خون بندناف نوزادان را ذخیره می کنیم و در زمینه بیماری های بدخیم به کمک بیماران خواهیم آمد.

وی با اشاره به وجود دو بانک خون عمومی و خصوصی بند ناف رویان خاطرنشان کرد: بانک عمومی معمولا اهدا می شود و خانواده ها در این زمینه مالکیتی ندارند و مجموعا نزدیک به پنج هزار نمونه در این بانک ذخیره سازی شده است.

ضرابی ادامه داد: همچنین در بانک خون بندناف خصوصی قراردادهایی با خانواده ها منعقد می شود که در نتیجه آن تاکنون 65 هزار نمونه ذخیره سازی از سراسر کشور صورت گرفته و باتوجه به دفاتری که در استان های مختلف کشور داریم توانسته ایم این ظرفیت بسیار خوب را در سراسر ایران ایجاد کنیم که می توان گفت بالاترین ظرفیت ذخیره سلول‌های بنیادی بندناف را در منطقه دارا هستیم.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان یادآور شد: دفتر جهاد دانشگاهی استان کرمان که از سال 87 راه اندازی شده سهم ذخیره سازی بیش از دو هزار نمونه را در رویان دارا می‌باشد.

ضرابی گفت: طبق برنامه ظرفیت ذخیره برای 100 هزار نمونه فراهم شده و پیش بینی شده که اگر بخواهیم ضریب پیوند بالا را در اختیار بیماران قرار دهیم نیاز به 100 هزار نمونه سلول بنیادی داریم تا شانس بالای 80 درصد نمونه در اختیار بیمار قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته آمار دو ساله پیوند ارائه و مشخص شد 15 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی بانک خون انجام شده که بیش از 80 درصد موفقیت به همراه داشته و عمدتا بیمارانی استفاده کرده اند که مبتلا به تالاسمی و بیماری های خونی بوده اند.

ضرابی با بیان اینکه در سال جاری نیز چندین پیوند با استفاده از سلول های بنیادی انجام شده که حتی چند پیوند در دنیا بی نظیر بوده است تصریح کرد: این بانک مانند بیمه سلامت برای مردم عمل می کند از این رو توصیه ما این است که خانواده هایی که در آستانه فرزندآوری هستند به مساله و ذخیره سازی خون بندناف توجه کنند و از این فرصت آگاه شوند.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: نکته لازم این است که از فرصتی که دراختیار خیرین گذاشته شده است استفاده شود و در توسعه بانک عمومی خون وارد عمل شوند بنابراین ما اعلام آمادگی می کنیم برای افزایش نمونه های بانک خون بند ناف در استان کرمان شرایط مختص این بیماران فراهم شود و قطعا با همت خیرین این ظرفیت قابل دستیابی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه