تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 تیر 1395
کنترل نابینایی قرنیه تا 2030: مناظره ای با دکتر پاروین واداوالی(2)

  کنترل نابینایی قرنیه تا 2030: مناظره ای با دکتر پاروین واداوالی(2)

نابینایی قرنیه دومین دلیل شایع نابینایی در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته است. به طور کلی نابینایی دو جانبه قرنیه بیشتر از 4.9 میلیون نفر را مبتلا کرده است و به نظر می رسد 12 درصد از 39 میلیون نابینایی ناشی از این عارضه باشد. از طرفی آمار نشان می دهد که بیش از 98 درصد این نابینایی های مربوط به قرنیه، در خارج از کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مناظره ای که با دکتر پاروین واداوالی صورت گرفته است وی به تعدادی از سلول های رایج در مورد این بیماری پاسخ داده است. در ادامه بخش دوم این مناظره را خواهیم خواهند.

نابینایی قرنیه روی زندگی افراد چه تاثیری می گذارد؟

نابینایی خود به تنهایی نه تنها برای فرد بلکه برای افراد خانواده فرد نیز مشکل ساز است. نابینایی قرنیه از آن جایی که بیشتر تمایل دارد که افراد جوان را تحت تاثیر قرار دهد بسیار ظالمانه به نظر می رسد زیرا این افراد ناچارند که سال های زیادی را با این بیماری دست به گریبان باشند.

نابینایی قرنیه چه تاثیری روی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه می گذارد؟

بار نابینایی قرنیه روی جامعه تنها بوسیله شیوع آن در جمعیت منعکس نمی شود اما از آن جایی که این بیماری بیشتر روی جمعیت جوان اتفاق می افتد می تواند نیروی کار جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در واقع نابینایی قرنیه بسیاری از افراد را در سال هایی که می توانند بازده فردی و اجتماعی زیادی داشته باشند ناکارآمد می کند و این بار اقتصادی را علاوه بر هزینه های درمانی و خدماتی که خود آن ها تحمیل می کنند در بر خواهد داشت.

شما در مورد آینده نابینایی قرنیه و درمان آن چه فکر می کنید؟

اگرچه تعداد افرادی که در حال حاضر به نابینایی قرنیه مبتلا هستند دلهره آور است ! اما به لطف بهبودی که در مراقبت های پزشکی و زیرساختارها صورت گرفته است، تلاش های زیادی در زمینه بانک کردن سلول های قرنیه و ایجاد درمان های خلاقانه تر در این زمینه صورت گرفته است. این در حالی است که طرح جهانی بهداشت عمومی و مراقبت های پیشگیرانه راه حل بلند مدتی را برای پرداختن به نابینایی قرنیه ارائه کرده است و به طور چشمگیری سطح این عارضه را کاهش داده است و منجر به افزایش پیوندهای موفقیت آمیز شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه