تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1395
استفاده از سلول های بنیادی بیماران نیازمند جراحی چهره برای رشد استخوان جدید

  استفاده از سلول های بنیادی بیماران نیازمند جراحی چهره برای رشد استخوان جدید

جراحان صورت بریتانیایی قصد دارند با استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران، استخوان های جمجمه، آرواره و چانه جدیدی را برای آن ها تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین امیدوارند که از این تکنیک برای کمک به بیمارانی که به دلیل آسیب یا سرطان، استخوان های چهره ای شان تخریب شده است استفاده کنند.

در حال حاضر چهار بیمار منتظر دریافت این روش درمانی هستند و جراحان براین باورند که می توانند با استفاده از این روش کمتر تهاجمی به بیماران دچار آسیب استخوان چهره ای کمک کنند. دو نفر از این بیماران قربانی سرطان و دو نفر دیگر دچار تصادف شده اند. این محققین براین ادعا هستند که این اولین بار است که از سلول های بنیادی خود بیماران برای جایگزین کردن استخوان های از دست رفته چهره ای آن ها استفاده می شود. روش مورد استفاده شامل به کار بردن قالبی به شکل استخوان مورد نیاز و پر کردن آن با مغز استخوان بیمار است. این مغز استخوان که حاوی سلول های بنیادی می تواند به انواع سلول ها تمایز یابد. برای بهبود فرایند استخوان سازی محققین از پروتئین های مدیفه شده به صورت ژنتیکی نیز استفاده کردند. این استخوان قالب گیری شده در جایگاه آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها برآورد کرده اند که سه تا شش ماه طول بکشد تا این بافت استخوانی تولید شده با بافت چهره ای بیمار یکی شود. این روش قطعا در مقایسه با روش های موجود که بافت استخوانی را از سایر نواحی بدن بر می دارند ارجحیت دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه