PD 404182، ایدز، موضعی درکانال
تاریخ انتشار: شنبه 05 آذر 1390
ژل موضعی پیشگیری از ایدز!

  ژل موضعی پیشگیری از ایدز!

محققان ترکیب مولکولی کشف کرده اند که اگر به صورت ژل موضعی درکانال واژن استفاده شود می تواند از ابتلا به HIV جلوگیری کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress، در اقدامی مهم برای پیشگیری از بروز HIV، به زودی ویروسی که باعث بیماری ایدز می شود به لطف کشف یک ترکیب مولکولی تازه که محققان دانشگاه A & M تگزاس و موسسه Scripps روی آن کار کرده اند،  مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

توانایی این ترکیب مصنوعی که به عنوان "PD 404182" شناخته شده به شکستن و جدا کردن ویروس ایدززا قبل از آن که سلول ها را آلوده کند توسط Zhilei Chen ، استادیار دانشگاه Artie McFerrin گروه مهندسی شیمی و تیم پژوهشگران کشف شد.

این یافته ها در نسخه آنلاین ماه نوامبر نشریه Antimicrobial Agents and Chemotherapy مجله تخصصی انجمن میکروب شناسی آمریکا منتشر شده است.

بنابه گفته Chen ، این ترکیب مولکولی کوچک، ویروس کش است به این معنی که توانایی کشتن ویروس را دارد و در این مورد، ویروس HIV است.
وی افزود: ما دریافتیم زمانی که HIV در تماس با این ترکیب قرار می گیرد، ویروس شکسته می شود و مواد ژنتیکی خود را از دست می دهد. به معنای دیگر ویروس "حل " و RNA آن بیان می شود. از آنجا که RNA بسیار ناپایدار است، در این وضعیت ویروس  غیر عفونی است.

به عبارت دیگر، ترکیب به سرعت ویروس را قبل از آن که بتواند مواد ژنتیکی خود را به یک سلول انسان تزریق کند شکاف می دهد.
Chen توضیح داد: آنچه که دارای اهمیت بیشتری از  خود ترکیب است ، رسیدن به این اقدام با کار بر روی چیزی در درون این ویروس به غیر از پروتئین های پوششی ویروسی است. به این معنی که ویروس نمی تواند پروتئین های آن را تغییر دهد تا مقاومتش را تقویت کند. چیزی که HIV را بدنام و درمان آن را مشکل کرده است.

این محقق اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که این ترکیب بر روی پروتئین های ویروسی ویروس ها کار نمی کند اما بر روی عوامل رایج دیگر در تمام ویروس ها که ما آن را تست کرده ایم کار می کند. بعضی از مواد سلولی در این ویروس شایع است.

چن همچنین با بیان اینکه این ترکیب روی یک جزء کار می کند که توسط ویروس کد گذاری نشده بیان داشت: برای ویروس دشوار خواهد بود تا مقاومتش در برابر این ترکیب تکامل یابد.

چن توضیح داد: در حالی که درمانی برای ایدز تا کنون به دست نیامده، این ترکیب نشان می دهد که پتانسیل قابل توجهی برای استفاده به عنوان ابزاری پیشگیرانه دارد و می تواند مانند یکه ژل موضعی در کانال واژن استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه