تاریخ انتشار: یکشنبه 09 آبان 1395
درمان تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف

  درمان تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف

تامیرا هارونی هشت ساله و برادر یک ساله اش Pugazhendhi موفق شده اند نوع دیگری از ارتباط خواهر و برادری را به اشتراک بگذارند. به لطف سلول های بنیادی مربوط به Pugazhendhi، تامیرا دیگر از بیماری تالاسمی رنج نخواهد برد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، سلول های بنیادی از دو منبع به تامیرا پیوند شد: سلول های بنیادی خون بند ناف Pugazhendhi که در زمان تولد گرفته شده بود و مغز استخوان Pugazhendhi. در این مطالعه و درمان، محققین به این دلیل از سلول های بنیادی مغز استخوان هم استفاده کردند که، تعداد سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف Pugazhendhi کافی نبود. از طرف دیگر در غیاب سلول های بنیادی خون بند ناف، نیاز به حدود 200 میلی لیتر مغز استخوان است که گرفتن این میزان مغز استخوان از یک نوزاد نه ماه بسیار مشکل است. بعد از حل مشکل میزان و تعداد سلول های بنیادی مورد نیاز، این سلول ها در مارس گذشته به تامیرا پیوند شد و اینک وی توانسته است به تالاسمی غلبه کند.

اگرچه سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان، بیش از 30 سال است که به عنوان گلد استاندارد و روش اصلی درمان تالاسمی مورد استفاده قرار می گیرند اما سلول های بنیادی خون بند ناف رفته رفته خود را به عنوان منبع جایگزین جذاب نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه