تاریخ انتشار: یکشنبه 09 آبان 1395
جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی

  جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی

محققین آمریکایی می گویند که جفت می تواند یکی از بهترین و جدیدترین منابع برای سلول های بنیادی باشد، لازم به گفتن نیست این بافت اغلب بعد از تولد دور ریخته می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین در بیمارستان کودکان اکلند می گویند که در جفت انسانی سلول های بنیادی بیشتری در مقایسه با خون بند ناف وجود دارد و می توان آن ها را به سهولت به منظور استفاده در بالین استخراج کرد. در این مطالعه محققین از جفت زنان سالمی که متحمل سزارین انتخابی شده بودند استفاده کردند و سلول های بنیادی آن ها را استخراج کردند. آن ها براین باورند که می توان از این سلول های بنیادی برای درمان اختلالات خونی مزمن مانند کم خونی داسی شکل، تالاسمی و لوسمی استفاده کرد.

یکی از محدودیت های خون بند ناف وجود تعداد اندک سلول های بنیادی در آن است و این امر استفاده از آن ها در بالین را مشکل می سازد. به همین دلیل محققین امیدوارند که استفاده از جفت بتواند این مشکل را حل کند. وجود منبعی بزرگ از سلول های بنیادی در جفت، شانس وجود واحدهای مطابق از نظر HLA در بین سلول های بنیادی را افزایش می دهد و در نتیجه منبع سلولی بیشتری در اختیار مردم خواهد بود. تعداد سلول بیشتر به معنی افزایش شانس موفقیت و درمان خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه