تاریخ انتشار: شنبه 30 دی 1391
جایگزین پوستی برای جلوگیری از جراحی های دردناک سوختگی

  جایگزین پوستی برای جلوگیری از جراحی های دردناک سوختگی

با توجه به اظهارات شرکت مدیسون که محصول StrataGraft را تولید می کند، تقریبا تمام بیماران دچارسوختگی با این جایگزین پوستی ازپیوندهای دردناک با استفاده ازپوست خود نجات یافته و زخم های آنها طی مدت سه ماه، بهبود یافت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از host.madison ، این شرکت گفت: درآزمایش بالینی اثبات عملکرد StrataGraft، که از سلول های پوستی مشابه با سلول های بنیادی ساخته شده است، 19 نفر از 20 بیماردچارسوختگی دیگر نیازی به جراحی های دردناک اتوگرافت نداشتند. 
Lynn Allen-Hoffman مدیرعامل و رئیس علمی این شرکت، دربیانیه ای گفت: این اولین جایگزین برای پوست با این سطح از کارآیی، قدرت و قوام درسوختگی های شدید می باشد.
این بیماران، سوختگی های درجه دوم عمیق با ضخامت نسبی داشتند. آنها StrataGraft را بر روی یک ناحیه ازبدن و یک پیوند اتوگرافت پوست را در ناحیه دیگربرای مقایسه دریافت کردند.
شش مرکز پزشکی در سراسر کشوراز جمله UW-Madison ، دراین مطالعه شرکت کرده بودند.
Brett Andrews 38 ساله، یکی از افراد شرکت کننده دراین مطالعه بود که پای او درسال 2011 سوخته بود. او گفت: که  StrataGraft سبک تر از پوست سالم او است و نسبت به پوست اتوگرافت او که دارای لک است بیشترشبیه پوست سالم اومی باشد.
او افزود: برداشتن پوست اتوگرافت دردناک ترازخود سوختگی بود، اما این جایگزین پوست می تواند واقعا به نفع بیماران مبتلا به سوختگی باشد.
این مطالعه همچنین نشان داد که بافت StrataGraft توسط سلولهای پوست خود بیماربعد از پیوند جایگزین شد.
پایان مطلب/ 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه