تاریخ انتشار: یکشنبه 01 بهمن 1391
داروی جدید برای پیشگیری از آلزایمر

  داروی جدید برای پیشگیری از آلزایمر

محققان داروی آزمایشی تولید شده توسط شرکت Eli Lilly ، را در مطالعه ای بزرگ برای بررسی امکان جلوگیری از بیماری آلزایمر در افراد مسن تر در معرض خطر بالا انتخاب کردند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این دارو، به نام solanezumab، برای کمک به پاک کردن رسوبات چسبنده در مغز بیماران طراحی شده است.
مطالعات قبلی نشان داد که این دارو کمکی به افراد با آلزایمر شدید تا متوسط نمی کند، اما در برابر بیماری خفیف امیدوارکننده است. محققان فکر می کنند که اگر قبل از شروع علائم استفاده شود، ممکن است بهترباشد.
دکتر Reisa Sperling مدیر مرکز آلزایمر در Brigham و بیمارستان زنان در بوستون گفت: امید است ما بتوانیم افراد را قبل ازشروع  زوال عقل درمان کنیم. که این می تواند شروع بیماری را 10سال یا بیشتر بعد از تشکیل اولین پلاک در مغز به تعویق اندازد. 
او مطالعه ای جدید را آغاز کرده است که شامل 1،000 نفر بین سنین 70 تا 85 است و اسکن های مغزی آنها تجمع پلاک را بدون هیچ نشانه ای از زوال عقل نشان می دهد. آنها تزریق ماهانه solanezumab و یک داروی ساختگی را به مدت سه سال دریافت خواهند کرد. هدف اصلی کاهش سرعت زوال عقل است. Sperling گفت: این مطالعه در 50 منطقه در ایالات متحده آمریکا و احتمالا در کانادا، استرالیا و اروپا انجام می شود.
در ماه اکتبر، پژوهشگران گفتند که نتایج ترکیبی دو مطالعه solanezumab  نشان داد که این دارو ممکن است میزان متوسطی از کاهش سرعت روانی را به ویژه در بیماران مبتلا به بیماری خفیف نشان دهد. 
این نتایج  برای گرفتن تاییدیه برای این دارو کافی نبود. بنابراین در ماه دسامبر،کمپانی  Eli Lilly گفت که یک مطالعه بزرگ دیگر را در سال جدید برای تایید نتایج امیدوار کننده دیده شده دربیماران مبتلا به بیماری خفیف آغاز خواهد کرد. 
حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا می شوند و آلزایمر شایع ترین نوع این بیماری است. در ایالات متحده، در حدود 5 میلیون آلزایمر دارند. داروهای فعلی مانند Aricept و Namenda فقط به طور موقت علایم را تسکین دهد. هیچ درمانی برای این بیماری تا به حال شناخته نشده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه