تاریخ انتشار: یکشنبه 01 بهمن 1391
واکسن هپاتیت B احتمال ابتلا به سرطان را تا 60 درصد کاهش می دهد

  واکسن هپاتیت B احتمال ابتلا به سرطان را تا 60 درصد کاهش می دهد

عضو کمیته علمی نخستین همایش سرطان و پیشگیری گفت: واکسن هپاتیت B احتمال ابتلا به سرطان کبد را در کشور تا 60 درصد کاهش می دهد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان ، موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان اظهار داشت: امروزه عفونت ها به عنوان یکی از علل بروز برخی سرطان ها شناخته شده اند که ویروس های پاپیلوم انسانی (HPV)، هلیکوباکترپیلوری و ویروس هپاتیت B و C از جمله این عفونت ها به شمار می روند. 
"مسعود مردانی"ˈ عضو کمیته علمی نخستین همایش سرطان و پیشگیری با اشاره به اینکه 9/1 میلیون مورد سرطان ها مربوط به سرطان های گردن رحم، روده و کبد است که منشا عفونی دارند، یادآور شد: بیشتر این سرطان ها در کشورهای در حال توسعه که راه های پیشگیری را در دسترس ندارند، اتفاق می افتد. 
 
مردانی خاطرنشان کرد: واکسن هپاتیت B اولین واکسن کشف شده ضد سرطان و واکسن پاپیلوم انسانی که به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم به کار می رود، دومین واکسن کشف شده ضد سرطان در دنیاست. 
 
وی ادامه داد: بالاترین میزان ابتلا به سرطان از طریق بیماری عفونی در میان زنان، سرطان دهانه رحم و در مردان سرطان کبد و روده است که واکسیناسیون به عنوان یک روش مهم و موثر برای پیشگیری از عفونت های ویروسی می تواند، باعث پیشگیری از این سرطان شود. 
 
این استاد دانشگاه یادآور شد: در دهه اخیر، واکسیناسیون علیه بیماری ویروس پاپیلوم انسانی و ویروس هپاتیت و پروستات پیشرفته با هدف پیشگیری از سرطان ها در دنیا ساخته شده است. 
 
مردانی با بیان اینکه بیش از 80 درصد سرطان های کبد به دلیل ابتلا به هپاتیت B و C است، افزود: سرطان کبد پنجمین علت شایع ابتلا به سرطان در میان مردان و هشتمین علت شایع ابتلا در زنان است. 
 
به گفته وی، از سال 1372 در ایران، تمامی نوزادان به هنگام تولد علیه ویروس هپاتیت B واکسینه شده اند و امید می رود بعد از چهار دهه آینده، هیچ فردی در کشور به علت ابتلا به هپاتیت B دچار سرطان کبد نشود. 
 
با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری در ابتلا به سرطان، ˈاولین همایش سرطان و پیشگیریˈ با هدف تبادل اطلاعات میان نهادهای علمی و اجرایی کشور هفتم و هشتم بهمن ماه از سوی موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان، وزارت بهداشت و نیز انجمن های علمی در در مرکز همایش های صدا و سیما تهران برگزار می شود که نقش واکسیناسیون در پیشگیری از سرطان به عنوان یکی از محورهای آن تعیین شده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه