تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1391
داروهای ضد سرطان و امکان ایجاد تومورهای استخوان

  داروهای ضد سرطان و امکان ایجاد تومورهای استخوان

داروهای ضد سرطان باید تومورها را از بین ببرند و نباید باعث گسترش این سلول ها شوند؛ اما شواهد جدید به دست آمده از تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می دهد که یک نوع از این داروها ممکن است خطر گسترش سلول های سرطانی به استخوان را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، داروهای آنتاگونیست   IAP، مسدود کننده بسیاری از سیگنال های نجات بخش هستند که بسیاری از  سلول های سرطانی برای زنده ماندن به آنها نیازمندند.با آزمایشاتی که بر روی موش ها انجام شده است ، محققان دریافتند که، با هدف قرار دادن پروتئین هایی که باعث مرگ تومورها می شود ، فعالیت سلول هایی به نام استئو کلاست ها که مسئول تخریب استخوان هستند افزایش می یابد.
دکتر Deborah V. Novack درنشریه Cancer Discovery در این باره گفت: این داروهای تحقیقاتی که تا به حال برای آنها عوارض جانبی گزارش نشده بود ودردرمان تومورهای اولیه بسیار موثر به نظر می رسند، در حال حاضر مورد توجه گسترده ای قرار گرفته اند.
مطالعات انجام شده نشان داده است که آنتاگونیست های AIP باعث افزایش فعالیت استئوکلاست ها می شوند که نهایتا باعث از بین رفتن استخوان ها می شود.همچنین این تحقیقات نشان داد که ، این دارو ها درحالی که سلول های سرطانی مناطق دیگر بدن را از بین می برند همزمان باعث پوکی استخوان می شوند و محیطی را در استخوان تحلیل رفته ایجاد می کنند که باعث تحریک رشد تومورها استخوانی می شود. 
دکتر Novack و همکارانش پس از نشان دادن مشکلات خاصی که آنتاگونیست های IAP برای استخوان ایجاد می کنند، داروهایی موسوم به bisphosphonates را که مانع از فعالیت استئوکلاست ها و پوکی استخوان می شود را مورد بررسی قرار دادند.در این آزمایشان آنها دریافتند که بیس فسفونات ها اثر منفی آنتاگونیست های IAP را خنثی می کند و باعث حفاظت از استخوان ها می شوند.
آنتاگونیست های متعدد IAP ،درحال آزمایشات کلینیکی اولیه در برابر سرطان های سینه ، ریه، پانکراس، تخمدان ، پروستات، کبد ، پوست و خون می باشند.در بسیاری از سرطان ها، استخوان ها توسط پزشک بررسی نمی شود.اگرچه پوکی استخوان در هنگام درمان سرطان نگرانی بزرگی نیست اما عدم بررسی استخوان ها حین درمان ممکن است باعث شود تا متوجه گسترش سرطان به استخوان نشویم.
آنتاگونیست های IAP در حال حاضر فقط در دسترس بیماران ثبت نام شده که در فاز 1 و 2 آزمایشات بالینی هستند قرار دارد.محققان معتقدند که این آزمایشات اثربخشی کوتاه مدت و ایمن داروهای جدید را بررسی می کنند و موجب متاستاز و گسترش سرطان به استخوان نخواهند شد.
دکتر Novack همچنین گفت : اگرچه پوکی استخوان و گسترش تومورها به استخوان از عوارض جانبی ناخواسته آنتاگونیست های IAP می باشد اما این عوارض مانعی برای اثرگذاری این دارو نیست.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه