تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 آذر 1395
درمان سرطان تهاجمی تخمدان امکان پذیر است

  درمان سرطان تهاجمی تخمدان امکان پذیر است

کشفی جدید از محققین سنگاپوری در انستیتو علوم سرطان(CSI) در دانشگاه ملی سنگاپور می تواند استراتژی درمانی جدیدی را برای درمن زیرنوع تهاجمی از سرطان تخمدان ارائه کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سرطان تخمدان در زمره کشنده ترین انواع سرطان در زمینه سرطان های مربوط به زنان محسوب می شود که از نظر فراوانی شیوع در بین زنان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. متاسفانه بیشتر زنان در مراحل پیشرفته این بیماری مورد تشخیص قرار می گیرند که درمان آن مشکل است.

محققین سنگاپوری مولکولی به نام AXL را شناسایی کرده اند که در شروع پراکنش یک شکل تهاجمی از سرطان تخمدان به نام نوع Mess دخالت دارد. این نوع سرطان تخمدان توانایی بسیار بالایی در متحمل شدن فرایند گذار اپی تلیالی- مزانشیمی(EMT) دارد. طی این فرایند سلول های اپی تلیالی به سلول های مزانشیمی تغییر شکل می دهند و این امر موجب تهاجمی تر شدن سرطان و متاستاز آن می شود. در این مطالعه محققین نشان دادند در شکل Mess سرطان تخمدان، مولکول AXL زمانی که فعال می شود با سایر پروتئین های سلولی برهمکنش کرده و مسیرهای سلولی مرتبط با پراکنش تهاجمی سلول های سرطان تخمدان را فعال می کند. یافته های این مطالعه، AXL را هدف درمانی موثری برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه