تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 آذر 1395
تکه های بافتی مهندسی شده برای کمک به قلب های آسیب دیده

  تکه های بافتی مهندسی شده برای کمک به قلب های آسیب دیده

محققین توانسته اند پیشرفت چشمگیری در مطالعاتی داشته باشند که روی حملات قلبی کار می کنند، آن ها تکه های پلیمری را تولید کرده اند که انتقال پالس های الکتریکی در خلال بافت قلبی آسیب دیده را بهبود می بخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تکه های منعطف که در مدل های حیوانی موثر نشان داده اند، بادوام بوده و مزیت های زیادی را در مورد بیماری های قلبی نشان داده اند و بدون این که نیاز به بخیه داشته باشند در بافت قلبی قالب گیری می شوند.

حملات قلبی معمولا بافت اسکاری را ایجاد می کنند که منجر به آهسته کردن و مختل کردن انتقال سیگنال های الکتریکی در خلال بافت قلبی می شوند و این امر منجر به آریتمی ها و اختلالات قلبی کشنده می شود . برای حل این مشکل محققین استرالیایی و بریتانیایی در دانشگاه های سیدنی و امپریال کالج لندن، تکه های بافتی پلیمری را ساخته اند که از سه جزء ساخته شده است: نواری از کیتوسان که یک پلی ساکاریدی مشتق از پوسته خرچنگ ها است و اغلب به عنوان افزودنی خوراکی نیز استفاده می شود؛ پلی آنیلین که یک پلیمر رسانا است که در سطح رشد می کند و اسید فیتیک که ماده ای است که در گیاهان وجود دارد و به پلی آنیلین اضافه می شود و منجر به سوئیچ شدن آن به مرحله رسانا می شود. در مطالعه ای که محققین روی خوک ها انجام دادند این تکه پلیمری را برای آن ها استفاده کردند و مشاهده کردند که این پلیمر با حفظ رسانایی اش برای بیش از دو هفته در شرایط فیزیولوژیک بدنی باقی می ماند و این در حالی است که نمونه های ساخته شده مشابه برای بیش از یک روز دوام نداشتند. این تکه بافتی با تاباندن نوعی لیزر سبز به آن که حق ثبت اختراع برای دانشگاه سیدنی محفوظ است، به بافت قلبی مربوط به موجود می چسبد و نیاز به بخیه ندارد.

محققین امیدوارند در آینده ای نزدیک از این تکه های بافتی مهندسی شده به عنوان پلی برای بافت اسکار و بافت سالم انسانی استفاده کنند و مانع از آریتمی های قلبی شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه