تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 دی 1395
بهترین های سال 2016 در medicalxpress: مقالات پربازدید و جالب گزارش شده(1)

  بهترین های سال 2016 در medicalxpress: مقالات پربازدید و جالب گزارش شده(1)

سالی که گذشت، سالی موفقیت آمیز و بزرگ در زمینه مطالعات پزشکی و بهداشتی بود و دستاوردهای زیادی بدست آمد که به اغلب آن ها در سایت معتبر Medicalxpress پرداخته شد و ما هم در سایت بنیان به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه سلول های بنیادی و برخی دستاوردهای پزشکی در سطح جهان، به آن ها پرداختیم در ذیل به برخی از مقالات پربازدید در این سایت به صورت تیتر وار اشاره می کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سال گذشته با خبری از محققین مدرسه پزشکی UNC شروع شد، در مطالعه ای که بوسیله این محققین صورت گرفته بود آن ها شواهدی را ارائه کرده بودند جایگزین کردن کره با روغن های گیاهی برای سلامت قلب مفید نیست و نشان داده بودند که اسید لینولئیک موجود در این روغن ها می تواند به همان اندازه چربی موجود در کره مضر باشد.

در مطالعه ای دیگر محققین در وارویک انگلستان نشان دادند که خوردن میوه و سبزیجات زیادی می تواند به همان اندازه سطح افسردگی را در دوره ای چند ماه افزایش دهد.

تیمی از محققین مرکز پزشکی دانشگاه Rush دریافتند که دارچین موش های با حافظه و قابلیت یادگیری ضعیف را به موش هایی با یادگیری بالا تبدیل می کند و این می تواند در مورد انسان نیز استفاده شود و منجر به تقویت حافظه شود.

تیمی مرکب از اعضای انستیتوهای مختلف در سوئیس اعلام کردند که انار دارای خاصیت قوی ضد پیری است، آن ها مولکولی را در این میوه شناسایی کردند که میتوکندری های غیرفعال شده را مجددا بازیافت می کند و موجب جوانسازی مجدد سلول ها می شود. تیم دیگری از محققین نیز تفاوت های واضحی را بین شیر و گوشت ارگانیک و غیر ارگانیک مشاهده کردند که بیشتر آن مربوط به داشتن اسید چرب سودمند امگا 3 بیشتر در محصولات ارگانیک بود.

مطالعات زیادی نیز در ارتباط با بیماری های عفونی صورت گرفت، تیمی از محققین در راکفلر دریافتند که عفونت های زیکا ممکن است روی سلول های بنیادی مغزی اثر بگذارد و بدین ترتیب بر نگرانی در مورد اثر این ویروس روی جنین در حال تکوین در رحم افزودند. تیمی دیگر از محققین نیز اولین موارد(13 مورد) از عفونت های قارچی کشنده مربوط به Candida auriرا گزارش کردند که در سایر کشورها نیز گزارش شده بود اما دلیل آن هنوز مشخص نیست.

محققین انستیتو سالک نیز درک بهتری از بیماران آلزایمر و اوتیسم ارائه کردند و نشان دادند که کانابینوئیدها می تواند پلاک های مربوط به آمیلوئید بتا را از سلول های مغزی بردارند و سطح این پروتئین سمی را در مغز کاهش دهند. محققین دانشگاه اوکلند نیز نشان داده اند که روی(Zn) می تواند تغییرات مغزی مشاهده شده در اوتیسم را معکوس کند و بدین ترتیب بر امید بیماران مبتلا به این عارضه بیافزاید. تیمی از محققین در MITنیز راهی را برای معکوس کردن علایم اوتیسم در موش ها بدست آوردند که از طریق تصحیح ژن معیوب مربوط به این بیماری صورت می گیرد. تیمی دیگر از محققین نیز بیومارکر جدیدی را برای شناسایی مراحل اولیه تکوین آلزایمر معرفی کردند.

ادامه دارد...

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه