تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 بهمن 1395
داربست های پوشش داده شده با یون نقره می تواند با MRSA مبارزه کنند و این در حالی است که استخوان جدید ایجاد می کنند

  داربست های پوشش داده شده با یون نقره می تواند با MRSA مبارزه کنند و این در حالی است که استخوان جدید ایجاد می کنند

عفونت های استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متیسیلین(MRSA) بوسیله نوعی باکتری استاف ایجاد می شود که به آنتی بیوتیک هایی که برای درمان عفونت های استاف معمولی استفاده می شوند، مقاومت نشان می دهد. افزایش عفونت های MRSA گزینه های درمانی را برای پزشکان و جراحان محدود کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین به سرپرستی الیزابت لوبوآ در دانشگاه میسوری داربست های پوشیده از یون نقره ای را استفاده کرده اند که هم می تواند پراکنش عفونت های MRSA را کاهش دهد و هم این که این باکتری های را بکشد و این در حالی است که موجب استخوان سازی جدید نیز می شود. محققین براین باورند که این داربست های زیست سازگار و زیست تخریب پذیر می توانند اولین گام در مبارزه علیه MRSA‌در بیماران باشد.

استئومیلیت یا کورک استخوانی یک عفونت استخوانی ناتوان کننده است که در نتیجه تهاجم MRSA به بافت های استخوانی مانند مغز استخوان و بافت نرم پیرامون آن اتفا می افتد و محققین نشان داده اند که این داربست های پوشیده شده از نقره می توانند علایم این بیماری را کاهش دهند. این داربست ها از پلیمری به نام پلی لاکتیک اسید(PLA) ساخته شده اند که زیست تخریب پذیر بوده و مورد تایید FDA است. در گام بعد محققین پوشش از یون نقره را روی این داربست ها ایجاد کرده و سپس سلول های بنیادی مشتق از چربی را روی این داربست ها کشت دادند. هم چنین محققین MRSA‌را نیز روی این داربست ها کشت دادند و به بررسی این پرداختند که آیا یون های نقره می توانند با این باکتری مقابله کنند یا خیر. آن ها مشاهده کرند که داربست های آزاد کننده یون نقره نه تنها MRSA را مهار می کنند، بلکه از تشکیل بافت استخوانی جدید نیز حمایت می کنند. یون نقره دارای ویژگی های ضد میکروبی است  و برای طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها مانند MRSA‌بسیار سمی است. این مطالعه نشان داده است حتی در حضور MRSA بازهم بافت استخوانی جدید شکل گرفت. نتایج اولیه این مطالعه همان طور که ذکر شد موفقیت آمیز بوده است و اگر گام ها و آزمایش های بعدی نیز به نتایج قابل قبولی برسد، این محققین برای کسب مجوز لازم برای استفاده از این داربست ها در بالین دست به کار خواهند شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه