تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396
پیوند جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده موجب عدم وابستگی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک به انسولین شده است

  پیوند جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده موجب عدم وابستگی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک به انسولین شده است

محققین در انستیتو تحقیقات دیابت دانشگاه میامی نتایج مربوط به یک مطالعه بالینی را منتشر کرده اند که نشان می دهد سلول های جزایر پانکراسی که درون یک پلت فرم مهندسی بافت شده قرار گرفته اند می توانند با موفقیت به بیمار مبتلا به دیابت نوع یک پیوند شوند و موجبات عدم نیاز وی به انسولین را فراهم آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعات نشان داده است که پیوند جزایر پانکراسی، توانایی احیای تولید انسولین طبیعی و ریشه کن کردن هیپوگلیسمی شدید در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک را دارد. سلول های تولید کننده انسولین معمولا به درون کبد پیوند می شوند و این جایگاه پیوند دارای برخی محدودیت ها است که کارایی این فرایند را کاهش می دهد. این امر موجب شده است که محققین به دنبال گزینه ای جایگزین باشند. در این راستا، محققین در انستیتو تحقیقات دیابت دانشگاه میامی روی امنتوم فوکوس کرده اند که یک بافت شبیه پیشبند است که اندام های شکمی را می پوشاند و براحتی بوسیله یک جراحی کمتر تهاجمی در دسترس قرار می گیرد و از نظر منبع خونی و زهکشی فیزیولوژیک، مشخصه هایی مشابه با پانکراس دارد.

هدف تست این پلت فرم جدید مهندسی بافت، ابتدا تعیین این امر بود که سلول های تولید کننده انسولین می توانند در این جایگاه عمل کنند و سپس تعریف تکنیک های دیگری بود که به هدف نهایی که جایگزین کردن عملکرد اندوکرین از دست رفته پانکراس در دیابت نوع یک است، بدون این که از داروهای سرکوب کننده ایمنی استفاده شود، کمک کند. این پلت فرم بیولوژیک بوسیله ترکیب جزایر پانکراسی اهدایی با پلاسمای خون خود فرد بیمار ساخته شد که به صورت لاپروسکوپی به درون امنتوم لایه بندی می شوند. سپس ترومبین با درجه بالینی روی مخلوط جزایر/پلاسما را پوشاند. در مجموع این مواد یک ماده ژل مانند را ایجاد کرد که به امنتوم می چسبد و موجب می شود که جزایر در جایگاه بمانند. با گذشت زمان بدن ژل را جذب می کند و جزایر را به صورت دست نخورده باقی می گذارد. این تکنیک به منظور به حداقل رساندن پاسخ های التهابی طراحی شده است که به طور طبیعی زمانی که جزایر به درون کبد یا سایر جاهای بدن پیوند می شدند، بلافاصله بعد از تماس با خون، شروع می شدند. این نتایج نشان می دهد که امنتوم می تواند جایگاه مناسبی برای ایمپلنت کردن جزایر با استفاده از این پلت فرم جدید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه