تاریخ انتشار: شنبه 26 اسفند 1391
فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود

  فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود

یک متخصص زنان و زايمان گفت: فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان،  زهرا پناهی با بیان این مطلب اظهار داشت: فشار خون بيماري است كه بعلت اثراتي كه بر روي مادر و جنين و Out com حاملگي دارد و هم چنين به اين دليل  كه ممكن است فشار خون ناشي از حاملگي يا مسموميت بارداري به آن افزوده شود بسيار مهم است.
 
وی افزود: فشارخون بالا تاثير مهمي در روند حاملگي و Outcome آن دارد به صورتي كه ممكن است منجر به كاهش رشد جنين، جداشدگي زودرس جفت و زايمان زودرس و عوارض مهم مادري مانند عوارض قلبي، مغزي و كليوي براي مادر شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: فشار خون ناشي از حاملگي كه در دوران بارداري ايجاد مي شود معمولا بعد از بارداي برطرف مي شود و هر چند ريسك ايجاد فشار خون در بارداري نيز وجود دارد ولي مادر مي تواند مجددا با نظارت دقيق باردار شود.
 
دکتر پناهی خاطرنشان کرد: اگر مادر مبتلا به فشار خون مزمن باشد كه در دوران قبل از حاملگي وجود داشته فشار خون در دوران حاملگي قبل از 20 هفته خود را نشان خواهد داد و معمولا در دوران بعد از حاملگي و تا آخر عمر وجود خواهد داشت ولي در صورتيكه در دوران حاملگي و فشار خون ناشي از حاملگي باشد كه معمولا بعد از 20 هفته بارداري ايجاد مي شود معمولا چند هفته بعد از زايمان برطرف مي گردد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه