تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1396
استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای مبارزه با لوکمیا

  استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای مبارزه با لوکمیا

محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که قادر به تمایز به انواع مختلف بافت ها هستند، می توانند درمان جایگزین و موثری برای بیماران لوکمیایی باشند که قادر به داشتن یک اهدا کننده سازگار برای پیوند مغز استخوان نیستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در پنجاهمین نشست هماتولوژیست های آمریکا در سن فرانسیسکو محققین گزارش هایی را در مورد استفاده از انواع سلول های بنیادی برای مبارزه با تومورهای منتقله از خون ارائه کرده اند. سال هاست پیوند سلول های بنیادی به عنوان  درمانی استاندارد برای لوکمیا مورد استفاده قرار می گیرد و در این میان استفاده از پیوندهای اتولوگ یا سلول های بنیادی سازگار، راه کار درمانی امیدوار کننده ای بوده است.

اما در یکی از این گزارش ها، محققین سلول های بنیادی خون بند ناف را جایگزین بسیار مناسبی برای پیوند مغز استخوان و درمان لوکمیا دانسته اند و براین باورند که در غیاب یک فرد اهدا کننده مناسب، این سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند به خوبی به مبارزه با لوکمیا کمک می کند. این سلول های بنیادی خون بند ناف، به راحتی جداسازی می شوند و می توان آن ها را ذخیره سازی کرد. آن ها از نظر ایمنی نابالغ هستند و این به آن ها اجازه می دهد که دچار رد پیوند نشوند. در بخشی از این مطالعه، محققین سه منبع سلول بنیادی مشتق از مغز استخوان، خون محیطی و خون بند ناف را روی 1240 بیمار تست کردند و مشاهده کردند که نرخ بقای بیماران لوکمیایی در آن هایی که از خون بند ناف استفاده کرده اند بهتر بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه