تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1396
موفقیت سلول درمانی می تواند با استفاده از آنتی اکسیدان های جدید افزایش یابد

  موفقیت سلول درمانی می تواند با استفاده از آنتی اکسیدان های جدید افزایش یابد

می توان با افزودن ترکیبی که به بقای سلول های بنیادی کمک می کنند، سلول درمانی هایی که برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها طراحی شده اند رت بهبود بخشید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که یک مولکول ساخت انسان(نوعی آنتی اکسیدان) به حفاظت از سلول های سالم در برابر آسیب هایی که طی سلول درمانی و پیوند این سلول ها اتفاق می افتد، کمک می کند. چنین رویکردی پیش از این نیز برای درمان افراد مبتلا به اختلالات خونی و هم چنین رشد گرافت های پوستی در بیمارانی که دچار سوختگی شدید شده بودند، استفاده شده است.

این آنتی اکسیدان جدید که پروکسیزون نام دارد، در حفاظت از سلول های پیوندی بیش از ده برابر قوی تر از آنتی اکسیدان های موجود است. طی فرایند پیوند؛ حدود 90 درصد سلول ها دچار آسیب می شوند و یا می میرند. اما استفاده از پروکسیزون موجب می شود که از مرگ بیش از 90 درصد این سلول ها جلوگیری شود. این آنتی اکسیدان سنتتیک جدید که با آنتی اکسیدان های مشتق از میوه ها و سبزیجات متفاوت و البته قوی تر است بوسیله محققین دانشگاه ادینبورگ طراحی و بوسیله کمپانی بیوتکنولوژی Antoxis تولید شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه