تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آبان 1396
ارتباط آسم با افزایش درمان ناباروری

  ارتباط آسم با افزایش درمان ناباروری

بر اساس گزارشی که در کنگره بین المللی تنفس جامعه اروپا بیان شد، درمان ناباروری پیش از تولد در زنان مبتلا به آسم بیش از زنانی است که مبتلا به آسم نمی باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، براساس آمار بدست آمده از بیمارستان هویدور دانمارک در بین سال های 2007 تا 2013، زنان مبتلا به آسم 12 درصد اما زنان غیر مبتلا به آسم 7 درصد در مقایسه با گروه کنترل تحت درمان ناباروری قرار می گیرند. اگرچه منظور از مطالعه ی انجام شده این نیست که آسم می تواند نقشی در ناباروری داشته باشد. محققان پیشنهاد دادند کنترل بیماری آسم در زنان می تواند به آن ها در بارداری آسان تر کمک کند. یکی از محققین در این مطالعه عقیده دارد، مدارک محکمی برای ارتباط آسم و بارداری وحود ندارد اما می توان اینگونه توجیه نمود که زنان مبتلا به آسم زمان کمتری برای باردار شدن دارند تا با بالارفتن سن زایمان برای آن ها سخت تر نشود بنابراین نیاز بیشتری به درمان برای ناباروری دارند. در این مطالعه زنانی واجد شرایط بودند که مبتلا به آسم بودند و آسم آنها در مدت 18 هفته ی بارداری توسط کلینیک بیماری های تنفسی تشخیص داده شده باشد. هر زن باردار مبتلا به آسم با سه زن باردار دیگر غیر مبتلا به آسم به عنوان شاهد همسو شدند. محققان با توجه به نقش IVF در بارداری آن ها و یا بارداری طبیعی، اولین زایمان، سطح اقتصادی، گروه بندی سنی توجه نمودند تا در نهایت تنها عامل تعیین کننده و متفاوت در میان این افراد ابتلا یا عدم ابتلای آن ها به آسم باشد.

با توجه به این که برای بارداری زنان سن نقش تعیین کننده ای دارد بنابر این پیغامی که باید به زنان مبتلا به آسم داد این است که زیاد منتظر نمانید وگرنه ممکن است شانس خود را برای داشتن فرزند از دست بدهید. اما با این حال مطالعات بیشتری لازم است تا این ادعاها را تایید نماید که آیا ارتباطی میان ابتلا به آسم و باروری وجود دارد یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه