تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 آذر 1396
برنامه کامپیوتری که راهی را برای استفاده جدید از داروهای قدیمی پیشنهاد می دهد

  برنامه کامپیوتری که راهی را برای استفاده جدید از داروهای قدیمی پیشنهاد می دهد

محققین در مرکز جامع سرطان Case Western Reserve برنامه ای کامپیوتری را برای یافتن نشانه های جدید برای داروهای قدیمی ارائه کرده است. این برنامه کامپیوتری که DrugPredict نام دارد بر مبنای داده های موجود در مورد داروهای مورد تایید FDA طراحی شده است و کارایی بالقوه داروها را پیش بینی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید محققین به خوبی و با موفقیت نتایج بدست آمده از DrugPredict را در شرایط آزمایشگاهی مورد استفاده قرار داده اند و نشان داده اند که مسکن های معمول مانند آسپرین می توانند سلول های سرطان تخمدان اپی تلیالی  مشتق از بیماران را بکشند.

در این مطالعه جدید، DrugPredict نشان داده است که داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی موسوم NSAIDs، می توانند برای سرطان تخمدان اپی تلیالی کاربرد داشته باشند. محققین سلول های سرطان تخمدان اپی تلیالی مشتق از بیماران را در آزمایشگاه کشت داده و در معرض داروهای NSAID به نام ایندومتاسین قرار داده اند و یافته هایی مشابه با پیش بینی های DrugPredict بدست آوردند. ایندومتاسین قادر است هم سلول های حساس و هم سلول های مقاوم سرطان تخمدان اپی تلیالی را بکشد. جالب این که سلول های سرطان تخمدان اپی تلیالی مقاوم به سیس پلاتین بیشتر از سایر سلول ها به ایندومتاسین پاسخ می دهد و اضافه کردن این دارو به داروهای شیمی درمانی منجر به کشتن سریع تر سلول های سرطانی شد. این یافته ها می تواند گامی به سمت ایجاد رژیم های درمانی جدید برای سرطان هایی مانند سرطان تخمدان اپی تلیالی باشد.

برنامه DrugPredict، پایگاه های داده مربوط به داروها، مواد شیمیایی و سایر ترکیبات موجود در طبیعی که مورد تایید FDA هستند را جست و جو می کند و ترکیبی با ویژگی های مربوط به مکانیسم مبارزه با سرطان را شناسایی می کند. به عقیده محققین این برنامه می تواند به یافتن ترکیبات درمانی موثری که سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهند منجر شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه