تاریخ انتشار: شنبه 31 فروردین 1392
داروی آیمود خوراکی برای بیماران ایدز در حال آزمایش است
رییس مرکز تحقیقات ایدز :

  داروی آیمود خوراکی برای بیماران ایدز در حال آزمایش است

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت : داروی «آیمود » به صورت خوراکی برای بیماران ایدز( HIV/AIDS ) تهیه شده که در حال حاضر در مرحله آزمایش است .
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان دکتر ˈمینو محرز ˈ افزود : مرکز تحقیقات ایدز ایران سالانه 10 پروژه تحقیقاتی انجام می دهد و در حال حاضر کارآزمایی های بالینی داروی «آیمود» (IMOD) به صورت خوراکی یکی از این پروژه هاست.
 
آیمود (IMOD) به معنی داروی تعدیل کننده ایمنی، نام دارویی گیاهی است که در سال ۱۳۸۴ توسط پژوهشگران ایرانی ساخته و ثبت جهانی شده است . در حال حاضر این دارو به صورت تزریقی برای بیماری ایدز تجویز می شود و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است .
 
محرز خاطرنشان کرد :داروی ˈآیمودˈ دارویی مناسب و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن است .نوع خوراکی این دارو چند سالی است که تولید شده است و در حال حاضر بر روی بیماران به صورت آزمایشی استفاده می شود و در آینده می تواند جایگزین نوع تزریقی این دارو شود. 
 
به گفته وی این مرکز در دو بخش آموزش و پژوهش تحقیقات بسیاری را انجام می دهد و از امسال برای نخستین بار دانشجوی دکترا در دو رشته فلوشیب HIV و عفونت های بیمارستانی پذیرش می شود .ایران آمادگی دارد متخصصانی برای پیشگیری و درمان بیماری ایدز تربیت کند و این افراد را به تمامی نقاط کشور به منظور اطلاع رسانی و آموزش اعزام کند .
 
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران یادآور شد : همچنین ایران آمادگی دارد دانشجوی خارجی از کشورهای تاجیکستان ، افغانستان و سایر کشورهای منطقه جذب کند و دروس دانشگاهی به زبان های مختلف توسط اساتید ایرانی به آنها تدریس شود . 
 
به گزارش ایرنا وی گفت: ایران در ارایه برنامه های آموزشی ایدز ، HIV/AIDS مرز برای علم نمی شناسد و به صورت بین المللی فکر می کند.چنان چه سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که ایران در زمینه مبارزه با بیماری ایدز از سایر کشورهای منطقه بهتر عمل کرده است.
 
محرز افزود : در حال حاضر وزارت بهداشت فعالیت های پژوهشی و آموزشی بسیاری را در زمینه مبارزه با ایدز انجام می دهد ولی سایر نهادها نیز باید به این وزراتخانه کمک کنند ولی متاسفانه این همکاری و کمک کمرنگ است و بسیاری از نهادها نسبت به این موضوع بی اهمیت هستند .
 
به گفته وی مرکز تحقیقات ایدز ایران، رسالت اصلی خود را انجام پژوهش های هدفمند بنیادی، کاربردی و توسعه ای به منظور پاسخگویی به نیازها و ضرورت های جامعه و پیشبرد مرزهای دانش می داند. بنابراین در تلاش است به ارایه راهبردها و سیاست های توسعه و اولویت های تحقیقاتی در زمینه HIV/AIDS بپردازد و در این راه قدم های مثبتی بر می دارد.
 
محرز گفت :این مرکز با بسیاری از مراکز علمی- پژوهشی ملی، منطقه ای، و بین المللی (مانند دانشگاه UCSF، دانشگاه Modena در ایتالیا ) از طریق عقد تفاهم نامه در ارتباط است. همچنین تاسیس باشگاه «یاران مثبت » از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات ایدز ایران است. این باشگاه فعالیت های آموزشی ، تفریحی ، کارگاه های آموزشی ،مشاوره و سایر برنامه ها جانبی را برای بیماران در نظر گرفته است. 
 
وی گفت : در باشگاه یاران مثبت خدمات به صورت رایگان به متقاضیان ارایه می شود و بیماران می توانندبا مراجعه به سایت ircha@tums.ac.ir عضو این باشگاه شوند .
 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه