تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1396
سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است بینایی از دست رفته به دلیل بیماری های قرنیه را احیا کند

  سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است بینایی از دست رفته به دلیل بیماری های قرنیه را احیا کند

پژوهشی جدید در دانشگاه سین سیناتی ممکن است به ریکاوری بینایی از دست رفته بیماران مبتلا به اسکار قرنیه کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر، پیوند قرنیه تنها درمان واقعی برای احیای بینایی در کسانی است که به دلایلی مانند عفونت، زخم های شیمیایی و مکانیکی و نقص های مادرزادی ناشی از موتاسیون های ژنتیکی، بینایی شان را از دست داده اند. با این حال، شمار قرنیه های اهدایی مناسب پیوند جوابگوی نیازها نیست و به همین دلیل نیاز مبرمی به ایجاد درمان های جایگزین است که یکی از آن ها پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی است.

وینستون کائو و همکارانش در دانشگاه سین سیناتی دریافته اند که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف انسانی به مدل های موشی که فاقد پروتئین lumican هستند می تواند شفافیت قرنیه های نازک و تیره(cloudy) را در آن ها احیا کند. پروتئین lumican، پروتئینی لسا که شکل گیری و حفظ قرنیه شفاف را کنترل می کند. مدل های موشی ناک اوت شده برای lumican قرنیه نازک و تیره دارند. پیوند سلول های بنیادی بند ناف شفافیت قرنیه را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و ضخامت استرومای قرنیه را در این موش ها افزایش می دهد. این سلول های بنیادی برای بیش از سه ماه در استرومای قرنیه باقی می ماند و با کمترین شانس رد پیوند همراه است.

در مجموع، این مطالعه سلول های بنیادی بند ناف را گزینه امیدوار کننده ای برای درمان آسیب های قرنیه منجر به نابینایی می داند و براین باور است که این سلول ها می توانند بینایی را در فرد مبتلا به این عارضه احیا کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه