تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1397
یک ترکیب مورد بررسی برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی بعد از متاستاز به مغز

  یک ترکیب مورد بررسی برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی بعد از متاستاز به مغز

محققین در هوستون متدویست از مدل سازی کامپیوتری استفاده کرده اند تا یک ترکیب دارویی تحقیقاتی موجود برای بیماران لوکمیایی را برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی بعد از متاستاز به مغز مورد شناسایی قرار دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین هوستون متدویست هزاران ترکیب دارویی موجود را مورد غربالگری قرار دادند تا دریابند کدام یک ا‌ز آن ها می تواند مانع از متاستاز شود. آن ها کشف کردند که ادلفوزین(edelfosine) که پیش از این برای درمان لوکمیا مورد تایید قرار گرفته است و در کارآزمایی های بالینی برای درمان تومورهای مغزی اولیه نیز مورد استفاده قرار گرفته است را به کار گیرند.

در این مطالعه جدید محققین سلول های بنیادی سرطان سینه سه گانی منفی مشتق از بیماران را به موش تزریق کردند و زمانی که آن ها موش ها را با ادلفوزین تیمار کردند، سلول های بنیادی سرطانی بعد از متاستاز به مغز قادر به رشد نبودند.

بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی بعد از این که متاستاز سرطان شان به مغز تشخیص داده شد، شانس بقای بسیار اندکی دارند که نشان می دهد سلول های توموری بعد از متاستاز به مغز خیلی سریع خودشان را به شرایط مغز وفق می دهند. این ترکیب(ادلفوزین)، مانع از ارتباط برقرار کردن سلول های سرطانی با سلول های مغزی بعد از متاستازشان به مغز می شود و به نظر می رسد می تواند ترکیبی باشد که بقای بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه