تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1392
جهشی نوین در درمان سرطان خون

  جهشی نوین در درمان سرطان خون

پزشکان ترکیبی از داروها را یافته اند که به طور بالقوه ای در درمان لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL) موثر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily :پزشکان مرکز سرطان (Norris Cotton (NCCC، ترکیبی از داروها را یافته اند که به طور بالقوه ای دردرمان لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL) موثرتراست. این پژوهش که در مجله Leukemia  ، منتشرمی شود، به حل مشکل اساسی درمان CLL کمک خواهد کرد.

لوسمی لنفوسیتی مزمن هم درگردش خون و هم درغدد لنفاوی و مغز استخوان یافت می شود. در ابتدا از بین بردن آن آسان است، اما این بیماری به دلیل مقاومت سلول های CLL در گره های لنفاوی و مغز استخوان، مجددا عود می کند. این محققان ترکیب دارویی نوآورانه ای را یافته اند که سلول های CLL را هدف قرارمی دهد.
دکتر Alan Eastman استاد داروشناسی و سم شناسی در دانشکده پزشکی Dartmouth می گوید: "ما مکانیسمی را در سلول های سرطانی مورد مطالعه قرار دادیم که باعث مقاومت در برابر درمان می شود. این به نوبه خود منجر به یافتن داروهایی شد که این مقاومت را هدف قرار دهد.
این محققان دریافتند یک ترکیب دارویی بسیار موثرازgossypol  و navitoclax سبب کشتن سلول های  CLL می شود. Eastman می گوید: هر دو این داروها به بیماران داده می شد، اما نه درترکیب با هم، زیرا هیچ کس منطق مکانیسمی آن را نمی دانست. در حال حاضر ما فکر می کنیم که این  امیدوار کننده ترین داروی ترکیبی است که تا کنون برای درمان CLL معرفی شده است.
سلول های CLL در گره های لنفاوی سبب افزایش سطح پروتئینی به نام  BCL-X می شوند. gossypol به احتمال زیاد این پروتئین را مهار می کند و به navitoclaxاجازه می دهد تا به طور موثرتری به کشتن سلول های سرطانی بپردازند. Eastman و تیم او این ترکیب دارویی را در CLL  آزمایش کردند.
تمایل بیماران برای شرکت در این مطالعه وصف ناپذیر بود، " Eastman می افزاید:" پس از 40 سال تحقیق، من فکر می کنم این ایده ای امیدوار کننده است که می تواند واقعا نتیجه درمان را در بیماران تحت تاثیر قرار دهد. "محققان امیدوارند کارآزمایی بالینی این دارو  به زودی آغاز شود.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه