تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1397
تکنیک های تصویربرداری قلبی جدیدی که زمان تست ها را کوتاه کرده و منجر به افزایش راحتی بیماران می شود

  تکنیک های تصویربرداری قلبی جدیدی که زمان تست ها را کوتاه کرده و منجر به افزایش راحتی بیماران می شود

تیمی از پژوهشگران Cedars-Sinai تکنیک جدیدی را برای انجام تست های MRI قلبی طراحی کرده اند که منجر به افزایش راحتی بیماران می شود، زمان تست ها را کوتاه می کند و این پتانسیل را دارد که منجر به افزایش دقت تست ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تکنیک جدید که dubbed MR Multitasking نام دارد در مجله Nature Biomedical Engineering به چاپ رسیده است و بسیاری از مشکلاتی که متخصصین قلب در زمان استفاده از روش های مرسوم MRI با آن مواجه هستند را برطرف می سازد.

تصویربرداری های قلبی و بدست آوردن تصاویر MRI از قلب به دلیل این اندام به طور دائم در حال تپیدن است و فرد نیز در حال نفس کشیدن است، امری بسیار مشکل است و نتایج تست را با اشتباه همراه می سازد. در حال حاضر در روش فعلی از بیمار خواسته می شود که در حین عکسبرداری نفس خود را محبوس کند و زمانی که عکس گرفته می شود، ممکن است هر عکس از نظر زمانی مربوط به بخشی از یک ضربان قلب باشد. متاسفانه ای روش منجر به تصاویری نامناسب و غیر قابل اعتماد می شود و ابزار مناسبی برای شناسایی مشکلات فردی که دچار ضربان های قلبی نامنظم یا مشکلات تنفسی است، نخواهد بود.

اما راه حل ارائه شده بوسیله محققین Cedars-Sinai گرفتن ویدئو به جای عکس خواهد بود. به این معنی که تکنیک جدید dubbed MR Multitasking منجر به گرفتن تصاویر بسیار پیوسته ای از حرکات قلبی می شود. تست این تکنیک روی ده فرد سالم و ده بیمار مبتلا به مشکلات قلبی دقت و صحت این تست را نشان داد. این تکنیک از آن جایی که نیاز به نگه داشتن نفس بوسیله بیماران ندارد برای آن ها قابل تحمل تر است و از نظر زمانی نیز در حدود 90 ثانیه تصاویر دقیق و صحیحی از قلب فرد ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه