تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 مرداد 1397
مطالعات اولیه بر روی قرص ضد بارداری مردانه موفقیت آمیز بوده است

  مطالعات اولیه بر روی قرص ضد بارداری مردانه موفقیت آمیز بوده است

به زودی قرص های ضدبارداری برای مردان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و آن ها نیز می توانند از تولد کودک ناخواسته جلوگیری نمایند. این قرص ها می تواند در عرض پنج سال بازار را دردست بگیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که توسط دانشکده ی پزشکی UW انجام گرفت از 83 مرد استفاده شد و به آن ها داروی ضد بارداری دی متاندرولون داده شد و مشاهده گردید که پس از یک ماه مصرف، هورمون تستسترون و دو هورمون دیگری که باعث حفاظت از اسپرم ها می شود کاهش می یابد. مصرف این دارو اختلالی درعملکرد کبد و کلیه نداشت. مصرف این دارو تا 10 سال عوارضی را بدنبال نخواهد داشت. علاوه بر تاثیر گذاری این دارو به عنوان داروی ضد بارداری، مصرف آن باعث کاهش اندک HDL و در بعضی موارد کاهش وزن نیز می شود. این فرض زمانی قوی تر شد که اتحادیه ی سلامت جهانی در سال 2016 تزریق این دارو را به عنوان کاهش دهنده دو هورمون مربوط به رشد اسپرم ها معرفی نمود و باعث کاهش تعداد اسپرم های مردان شد. تاثیر 96 درصدی این دارو در جلوگیری از بارداری مشخص شده است اما با این وجود فاز دوم این تحقیق زمانی که مردان مورد مطالعه دچار آکنه و چربی پوست شدند، متوقف شد. علاوه بر این در میان مردان حاضر در مطالعه یک نفر مبتلا به افسردگی شدید و دیگری سعی در خودکشی نمود. روش هایی مانند وازکتومی و استفاده از کاندوم در حدود 300 سال پیش ابداع شده و تا به حال نیز استفاده از آن ادامه یافته است اما این روش ها برای تامین سلامت رابطه ی جنسی مفید می باشد و روش های مناسبی برای پیش گیری از بارداری نمی باشد.

 استفاده از داروهای ضد بارداری در مردان علاوه بر بی ضرر بودن تقریبی شان در مردان، به کاهش ریسک ابتلا به سرطان رحم در زنان نیز کمک می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه