تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1397
چای سبز سبب کشتن سلول های بنیادی می شود

  چای سبز سبب کشتن سلول های بنیادی می شود

در مطالعه ای که در مجله Aging به چاپ رسیده است، تیمی از محققین دانشگاه سالفورد از فنوتیپینگ متابولیک روی رده های سلولی سلول های بنیادی سرطانی سینه استفاده کردند و دریافتند که چای سبز matcha، سلول های سرطانی را به سمت یک مرحله متابولیکی خاموش می برد و در غلظت های نسبتا پایین(2/0 میلی گرم در میلی لیتر) مانع از متاستاز سلول های سرطانی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین دریافته اند مسیرهای پیام رسانی که سلول های بنیادی سرطانی را پیش می برند نیز تحت تاثیر چای سبز قرار می گیرند. آن ها نشان داده اند که matcha قویا سیگنال mTOR‌را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تضعیف زیر واحد 40s ریبوزوم نیز می شود. همین امر موجب شده است که محققین به این باور برسند که matcha می تواند جایگزین داروی شیمیایی راپامایسین شود.

دکتر میکائیل لیسانتی سرپرست تیم تحقیقاتی که خود یک پروفسور طب کاردبری در سالفورد است می گوید: چای سبز Matcha یک ماده طبیعی است که به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود و پتانسیل زیادی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها دارد اما مکانیسم پشت پرده عملکرد شفابخش آن تاکنون شناسایی نشده بود.

در این مطالعه لیسانتی و همکارانش با استفاده از فنوتیپینگ مولکولی دریافتند که چای سبز یک سرکوب کننده اکسیداتیو متابولیسم میتوکندریایی است و مانع از سوخت گیری مجدد سلول ها می شود و در نتیجه این سلول ها غیر فعال شده و می میرند. از آن جایی که این مطالعه نشان داده است که Matcha اثر خیلی شدیدی روی سلول های سرطان سینه دارد، محققین بر این باورند که ترکیبات موجود در Matcha اثرات بارزی روی مسیرهای پیام رسانی خاص دارند. نتایج این مطالعه با این ایده که Matcha ممکن پتانسیل درمانی قابل توجهی داشته باشد و برنامه ریزی متابولیکی سلول های سرطانی را تحت تاثیر قرار دهد، مطابقت دارند.

این تیم تحقیقاتی که در شناسایی روش های غیر سمی برای کشتن سلول های بنیادی سرطانی تخصص دارند، اخیرا دریافته بودند که ترکیبات چای Earl Grey موسوم به برگاموت سلول های سرطانی را می کشد و یک عامل ضد کلسترول است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه